Donderdag 22 september 2023 van Matosinhos naar Moreira

21 september 2023 - Moreira, Portugal

Vannacht heeft het flink geregend. Ben zelfs uit mijn kuil opgestaan om het raam dicht te maken. Wat hebben we toch gemazzeld met het weer. De start in Pamplona was niet best maar daarna zijn we goed weggekomen. De weersvoorspellingen waren echt niet zo best voor we vertrokken dus onze verwachtingen qua weer lagen niet hoog. En mogen we in onze handen klappen dat het zo goed is verlopen. O.k. geen strand kleding nodig gehad maar daar is Ben niet rouwig om.

Om 11.00 uur moeten we uit de studio dus op ons gemak ingepakt, ontbeten en opgeruimd. Op verzoek van de fietsvervoerder noteert Ben onze gegevens en verpakt die in plastic om op de fietsen te bevestigen voor als we dadelijk in het hotel zijn waar de fietsen achter blijven.

We bezoeken eerst nog even de locale markthal van Matosinhos. Daar kun je vis kopen en in het restaurant klaar laten maken. De gekleurde groenten- en fruitkramen doen altijd leuk aan maar hoe schrijnend is het om levende have in krappe kooitjes te zien zitten.

Over smalle drukke wegen waar we het trottoir maar gebruiken fietsen we richting vliegveld. Komen er zelfs langsop gefietst. Duik in elkaar als er een landend vliegtuig overkomt, vind dat zo beangstigend het zware geluid en zo'n groot gevaarte zo laag over ons heen.

Voor 12.00 en zijn we bij Oporto Airport & Business Hotel waar we pas om 15.00 uur kunnen inchecken. Op de 4e etage is een dakterras met een klein zwembadje waar we ons op bedjes installeren en wat gaan lezen. De fietsen zijn in de garage gezet en worden binnen twee weken thuis afgeleverd.

Mijn sneakers die ik op de heenweg aan heb gehad worden nu pas weer te voorschijn gehaald. Totaal niet bij stil gestaan om daar eerder naar te kijken...laat nooit vochtige schoenen 3 weken in een plastic zak zitten...

Een goede 10 kilometer gefietst met toch nog 158 hoogtemeters.

Totale gefietste afstand incl het uitstapje van gisteren komt op 1137 kilometer.

Voor niks mezelf druk liggen maken. Had daags vantevoren zelfs koorts gewoon van de spanning denk ik nu of we het wel aan zouden kunnen. Of mijn knie niet op zou spelen of Ben het wel zou redden met zijn artrose. Natuurlijk waren we 's-avonds vermoeid, het was alle dagen flink aanpoten maar we zijn zo trots dat we het geflikt hebben, zonder noemenswaardige pijntjes .

Het was een fantastische ervaring waar we nog lang op terug zullen kijken.

Morgen worden we om 7.00 uur vanuit het hotel naar het vliegveld gebracht en vliegen we op Weeze waar Remco ons op komt halen.

Van dit verslag laat ik weer een mooi boek maken wat zeker vaak tevoorschijn gehaald gaat worden.

Buen Camino/ Bom Caminho voor diegene die dit verslag als voorbereiding voor hun tocht lezen.

1. Egbert:
    21 september 2023
    Terecht dat jullie trots zijn en een voldaan gevoel hebben! En daarnaast nog mooie dingen gezien en meegemaakt. Knap gedaan en petje af! Geniet er nog even van. Wanneer jullie terug zijn wordt het beter weer. Beetje nazomeren. Goeie reis terug!
  2. Ellie:
    Wat kunnen jullie trots zijn. Echt heel knap. 👍
    Goedereis terug naar huis. 😬
  3. Ineke:
    21 september 2023
    Geweldig wat een prestatie hebben jullie geleverd! Toppers! Ik heb weer genoten van de verhalen. Goede reis morgen!
  4. Elly van Os:
    21 september 2023
    De prachtige verhalen, waar ik elke dag weer naar uitkeek, ga ik zéker missen.
    Dank dat we op deze manier mee konden genieten van deze geweldige tocht dwars door Spanje.
    CHAPEAU voor jullie beide.
    Dat jullie het aandurfde, maar vooral dat jullie het gewoon geflikt hebben !!! Mooie herinneringen gemaakt samen.

Wel thuis ✈️
  5. Herman en Dora:
    21 september 2023
    Ook wij zullen de prachtige verhalen en foto's missen ,dat jullie trots zijn is zeker terecht, wij doen dit niet na ,ook niet op een fiets met accu De laatste nacht van jullie werk vakantie , Goede Reis terug .
  6. Anita:
    22 september 2023
    Nu ik het lees zijn jullie weer thuis.
    Ik heb genoten van de verhalen. Zeker mogen jullie trots zijn. Een hele prestatie. Nu lekker uitrusten en nagenieten.
  7. Marion:
    22 september 2023
    Het was weer erg leuk om mee te reizen via jullie verhalen !
  8. Mariëtte:
    22 september 2023
    Je ziet toch wel Monique dat je 2 jaar jonger bent dan ik, dit zou ik echt niet kunnen. Hopelijk weer veilig thuis, en nu maar eens goed uitrusten!
  9. Tineke:
    23 september 2023
    Lieve mensen, genoten van prachtige verhalen, prachtige foto's en een prachtig land!