Donderdag 18 mei 2017

18 mei 2017 - Cuijk, Nederland

Na een half jaar wikken en wegen stappen we a.s. zaterdag dan toch op de fiets om na 2 jaar weer een grote fietstocht te gaan maken. Nog nooit hebben we zo lang getwijfeld. Net een flinke verbouwing achter de rug, Floor die weer een poos uitbesteed moet worden en allerlei kwaaltjes die zowel bij Ben als bij mij de kop op steken. Onder het motto: "Nu of Nooit" zetten we het verstand en de kilometerteller  op 0 en gaan we proberen om in 4 weken Girona te bereiken.

De spullen liggen klaar, nu alles nog in de tassen zien te krijgen. Het weer lijkt ons gunstig gezind te zijn.

Omdat we al ooit Maastricht-Cuijk gefietst hebben laten we ons in Stein afzetten en fietsen we vandaar naar Aken waar we de Vennbahn op gaan. De Vennbahnroute is een traject over een oude spoorweg, aangeleg  door de Pruisen om steenkool en ijzererts te vervoeren. Tijdens de 1e en 2e wereldoorlog was deze lijn belangrijk daarna raakte hij in verval en vanaf 2005 is men hem om gaan bouwen tot een lang vrijliggend fietspad dat in 2014 klaar was. Datzelfde jaar werd hij al uitgeroepen tot Fietsroute van het Jaar en hebben wij er al een stuk opgezeten tijdens een weekendje Ardennen.

Deze fietsroute eindigt in Luxemburg waar we De Groene weg naar de Middellandse zee oppikken. Een route uit de serie Europafietsers.

Net als onze vorige fietsvakanties ben ik van plan een blog bij te houden zodat de thuisblijvers en geinteresseerden ons kunnen volgen en aanmoedigen, wat we nodig zullen hebben. Want in tegenstelling tot andere jaren hebben we nauwelijks getraind. Volgens Ben hoeft dat geen bezwaar te zijn. Aldoende bouwen we conditie op, ik help het hem te geloven. Over 4 weken zullen we het weten.

Leuk als jullie ons (weer) gaan volgen.

1. Marion:
    18 mei 2017
    Heel veel plezier en mooi weer ! ik kijk uit naar jullie blog !!
  2. Wim Grutters:
    na 4 juni [email protected]
    Heel veel sterkte en plezier.
  3. Annelies:
    Heel veel fiets plezier
  4. Kees en Tonnie:
    18 mei 2017
    Ben en Monique veel succes, we volgen jullie reisverhalen weer, wie weet hebben wij er ook nog ooit iets aan. Wij zijn net terug van het rondje Peloponnesos van Paul Benjaminse, begonnen in Corfu en geëindigd op Corfu, 4 weken overgedaan. 'n Prachtige maar zware tocht met veel lange steile klimmen erin.
  5. Gerry Kremers:
    18 mei 2017
    Veel succes en fijne vakantie .
  6. Marijke Jacobs:
    18 mei 2017
    Een heel goede reis, maar vooral veel fietsplezier.
  7. Annie:
    18 mei 2017
    Ik denk dat Ben gelijk heeft. Die conditie bouw wel weer op. En anders zit je toch iets langer op een terrasje. Lekker hoofdjes leeg maken allebei. Veel plezier en goed weer.
  8. Egbert:
    18 mei 2017
    Heel plezier en goeie reis. Gaat lukken. Beetje wind mee en bergafwaartse wegen kiezen. Heel avontuur. Knap dat jullie dat doen.
  9. Annemarie:
    18 mei 2017
    Heel veel plezier Ben en Monique. Heel benieuwd naar jullie mooie reisverhalen .
  10. Rina Verbiesen-Peeters:
    Hoi Monique en Ben
    Heel veel fiets plezier en lol.
    Jullie kunnen het.
    Groetjes Wil en Rina
  11. Klaas:
    18 mei 2017
    Te weinig conditie???? Kan het me echt niet voorstellen..... ;-)
  12. Riky Van Duijnhoven:
    Gelukt ! Veel gezelligheid toegewenst . Zie uit naar jullie mooie ervaringen
  13. Ton en Joke:
    Veel fietsplezier. Geniet ervan. Groetjes Joke
  14. Anneke:
    18 mei 2017
    Nu alweer leuk om te lezen Monique! Op naar Girona, maar geniet vooral van het uitzicht onderweg :) Jullie gaan het er ongetwijfeld weer goed vanaf brengen!
  15. Ria:
    18 mei 2017
    Heel veel plezier. Geniet er saampjes van
  16. Diny:
    18 mei 2017
    Als jullie niet teveel terrasjes pikken, haal je het met gemak
  17. Harold:
    Zettumop samen
  18. Ingrid van raaij:
    19 mei 2017
    Heel veel succes !en lekker genieten
  19. Annie:
    19 mei 2017
    Ik wens jullie een hele fijne en veilige fietstocht en veel plezier.
    Succes! Annie
  20. Agnes:
    19 mei 2017
    Lieve Monique en Ben , wij vinden het ongelooflijk knap wat jullie gaan doen , we gaan jullie zeker volgen . Heel veel plezier op deze uitdagende reis , ga je goed ❤️
  21. NCM van Hees:
    succes
  22. K.H. Federowsky:
    19 mei 2017
    Ben en Monique let goed op elkaar
    wij wensen jullie heel veel mooie momenten onderweg
  23. Bep:
    Hallo Monique, Ben,

Een hele fijne vakantie gewenst met veel plezier en mooi weer!

Groetjes Bep