Kefalonia 22-6-2018

22 juni 2018 - Cuijk, Nederland

Aan al het mooie komt een eind, zo ook aan deze Topvakantie. Na het laatste ontbijt waar Nel en Paul ook aanschoven is het dan zover om te vertrekken. Ben vraagt Guido de vliegtickets uit te printen, wat nog enige voeten in de aarde heeft en daardoor zijn we iets later weg dan gepland. Op het vliegveld kan Guido moeilijk zijn auto kwijt, wij stappen alvast uit met het idee om later in de vertrekhal afscheid te nemen wat helaas mislukt. Wij gaan in een ruk door de security, waar ze mij eruit pikken om het koffertje open te maken en met een strookje wordt er over onze spullen gegaan. Controle op drugs of springstof? We nemen via Whatsapp afscheid van Guido, bedanken hem voor de goede begeleiding en beloven een positief review op zijn website FietsvakantieGriekenland te zetten. Het is echt een aanrader voor wie Griekenland op de fiets wil ontdekken zonder massatoerisme.

Er heerst een vrolijke chaos op het vliegveld en ons lijkt dat alles door elkaar loopt. Met een kwartier verschil vertrekken er twee vliegtuigen naar Amsterdam, de naast elkaar liggende gates zijn tegelijk aan het boarden. Buiten wijst een mannetje naar het toestel van Transavia of naar die van Tui. Uiteindelijk vertrekken we met  drie kwartier vertraging. Vanuit de lucht zien we duidelijk de plaatsen liggen waar we op de fiets zijn geweest.

Alles bij elkaar hebben we zo'n 500 kilometer op Kefalonia en Ithaka gefietst. Wij kunnen terug kijken op twee geweldige fijne weken waarin heel wat zweetdruppeltjes zijn gevallen, heel wat hoogtemeters zijn gemaakt, verschillende stukjes baklava zijn verorberd en waar we bijna alle dagen gezwommen hebben. Waar we slechts één keer nat zijn geworden door de regen en we nog nooit zo veel tosti's hebben gegeten. Waarin we slechts één keer fiets pech hebben gehad en geregeld van een biertje, rosé of ouzo, niet te vergeten de witte wijn hebben genoten maar nog meer ijsthee en water hebben gedronken. Kortom twee fantastische weken!

1. Ineke:
    23 juni 2018
    Weer genoten van de verhalen én de foto's!