Naam:
Foto’s:
2322
Video’s:

Over ons

​Sinds Ben Monique besmet heeft met het fietsvirus wisselen wij onze fietstochten vanaf campings af met lange afstandstochten. Zo reden we de LF1 van Den Helder naar Middelburg- de LF 12 van Hoek van Holland naar Cuijk en van Groningen naar Maastricht. In 2011 pakten we voor de eerste keer met onze fietsen het vliegtuig om in Frankrijk van de Atlantische oceaan naar de Middellandse zee te fietsen. In 2012 was Portugal aan de beurt: van Porto naar Faro, 2 onvergetelijke tochten die we alsnog op deze site hebben gezet.

Over onze reis

Paul Benjaminse 1300 km. Groene Ronde van Ierland hebben we in 2013 gefietst, beslist een aanrader waar we met veel plezier op terug kijken.

Voor 2014 hadden we 2 tochten op het programma staan, Rondje Bodenmeer van Hemelvaart tot Pinksteren en in september een tocht door de Provence. Die laatste is komen vervallen omdat de fietsen niet mee mochten met Ryanair. Daar zijn we in het voorjaar van 2015 mee op t.v geweest bij het programma de groeten van Max.

In 2015 zijn we van Biaritz langs de Atlantische Oceaan naar huis gefietst, in 2016 hebben we geen trektochten gemaakt maar wel door Denemarken en Stockholm gefietst.

In 2017 zijn we naar Girona gefietst, in 2018 hebben we op huurfietsen Kefalonia en Ithaka verkend. In het voorjaar van 2019 zijn we van huis naar Grado in Italië gefietst.

Na de coronajaren pakken we het fietsen in 2022 rustig op om in een week een Rondje Elzas te doen. Vanwege mijn moeder durf ik niet lang onderweg te zijn. Nu is het 2023 en gevalletje: nu of nooit , dat we de tocht vanaf Pamplona over Santiago de Compostella naar Porto, wat al lang op ons lijstje staat, willen ondernemen.

Dagelijks probeer ik verslag uit te brengen, leuk voor ons zelf om op terug te kijken, leuk ook dat mensen ons volgen en anderen fietsfanaten kunnen er ideeën mee op te doen.

Bezochte landen

Wij hebben 21 landen (9%) bezocht:

België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.