10-8-2013 van Portadown naar Omagh

10 augustus 2013 - Omagh, Verenigd Koninkrijk

Afgesproken dat Moreen voor ons een Iers ontbijt klaar heeft om 8.00 uur. Voor  het ontbijt moeten we naar het buurhuis dat ook van haar is, ook dit is een prachtig huis, waar ze 12 personen kan huisvesten, het huis waar wij gelogeerd hebben heeft 2 kamers en 2 badkamers voor 4 personen. WIj hebben behalve een privebed ook van beide badkamers gebruik mogen maken, wat een luxe!
Twee gebakken eieren, bacon,worstjes,tomaten,pannekoekjes, toast en wat gebabbel verder stijgen wij weer op.
Na 20 km worden de ruggen al weer klam en kunnen de jassen uit.
Prachtige mooie natuur, veel klimmen en lekkere afdalingen.
Ben tot 2 keer toe tot de orde moeten roepen dat ie links moet rijden, blijft wennen.

Nu zitten we aan de koffie in Cookstown, Ben zit te stralen achter zijn Ipad, heeft net weer nieuwe foto's van Ties ontvangen. Mooi manneke!
40 km hebben we erop zitten die bijzonder voorspoedig verliepen. Heel vervelend dat we nog niet weten waar we vannacht onderdak hebben wordt het Gortin of Omagh? De eerste plaats heeft maar 1 gelegenheid die we niet te pakken kunnen krijgen,voor  de ander moeten we over de 100km...

Ergens in de Sperrin hebben we bordjes gemist en komen we uit op de A505, de hoofdroute naar Omagh. Hier hebben we 40km op gezeten, en die Ieren maar langs ons jagen, wat een snelheidsduivels! Gelukkig dat deze hoofdweg net zo goed door een mooi gebied gaat, links en rechts, overal is het prachtig. De pest is alleen als ik opzij kijk ik naar rechts uitwijk, dan is het Ben die mij tot de orde moet roepen.
We passen goed op elkaar.
In een bushokje wat knackers gegeten en heeft Ben een B&B geboekt, nog 21km te gaan.
Na 83 km staan we voor B&B Twenty Three, een bungalow in een woonwijk net buiten het centrum van Omagh. Met  opnieuw een aardig, vrolijk mens dat ons uitnodigt om een kop soep te komen eten. Eerst douchen, kleren wassen en dan achter een dampende kop broccoli,bloemkool,ui en kaas-soep, lekker hoor met een dikke geroosterde boterham met roomboter...het kan wat lijden..
De Ipad moet er aan te pas komen om ons plaatjes van een bloemkool te laten zien, we begrepen ze echt niet...Daarna naar een volle pub waar we lekker hebben zitten eten en drinken, Ben zijn Guinness en ik aan een Merlot, jawel een klein flesje. De drankjes tikten goed aan, dus heel verstandig naar huis en plat!! Plannen maken voor morgen: gaan we de grens over of blijven we hangen in Enniskillen waar het een en ander te zien is. In elk geval afgesproken dat we om half 8 willen ontbijten....noemen ze vakantie....
Totaal gereden afstand 86 km.

1. Marijke Jacobs:
    11 augustus 2013
    Goed bezig daar, nog geen blaren op de billen?
    Fijn dat het zo goed bevalt, en ook de drank naar tevredenheid is.
    Veel fiets- en kijkplezier!! Groeten vanuit Cuijk
  2. Wim Grutters:
    11 augustus 2013
    Ziet er allemaal goed uit.Goeie b&b,na zo'n stevig ontbijt kun je er weer kilometers tegenaan.Nog steeds goed fietsweer? Groetjes uit Katwijk.
  3. Ineke:
    11 augustus 2013
    Echt leuk hoor om jullie zo te volgen via deze reisblog. En zo te zien én te lezen gaat het prima daar! Groetjes en fietze weer he morgen.