13-8-2013 van Strandhill naar Foxford

13 augustus 2013 - Foxford, Ierland

De ochtend op zijn Iers gestart met melk in mijn thee, en het smaakte nog ook. Ook al haal ik steeds direct alle(!) zakjes eruit de thee is iedere keer veel te sterk.

We hebben er 35 km opzitten als we een pauze nemen in Cloonacool, een buurtwinkel annex bar voor een koffie en een chocomelk. Onderweg in een dorpje worden we aangesproken door een vriendelijke jongen met 2 honden, "are you lost?", ze zijn erg hulpvaardig en nieuwsgierig de Ieren. Hij vertelt ons dat ie ook veel fietst en noemt ons wegen die we moeten mijden, we laten hem in zijn waarde en fietsen volgens onze beschrijving verder.

Het was een beetje saai vandaag,  wel wat klimmen, maar pas op het laatst komen er weer mooie vergezichten.

Hele rustige landelijk gelegen wegen, geen kiep op de weg, staan ze met 2 man sterk het verkeer te regelen bij het maaien van de berm... Welk verkeer???

Na 67 km bereiken we Foxford, we hebben nog geen overnachting geboekt en Ben loopt een hotel binnen om te vragen of er iets vrij is en wat de kosten zijn: €90,-. Dat vinden we te prijzig en ik fiets al aan, Ben wordt terug geroepen en we mogen voor €70,- overnachten incl. ontbijt. Fietsen mogen in een eetzaal - met vloerbedekking- staan die deze avond niet wordt gebruikt, of we een koffie lusten, dan gaan ze onze kamer in orde maken...The Mayfly Hotel.

Het avondeten halen we bij de super en eten we op een bankje bij de rivier, daar bestuderen we de route weer eens en besluiten de etappes in te korten en te gaan treinen indien nodig.

Hotel heeft wifi dus op en neer geapped met Nicole, foto's van de brand bij van Eeden gezien, tsjonge, weer een brand in Cuijk, verschrikkelijk! Hopen morgen op goed bericht uit Cuijk, Hans en Marij beterschap en sterkte!!

Opnieuw veel reacties op onze blog, leuk dat jullie ons volgen!

Totale afstand vandaag 67 km