16-8-2013 van Leenane naar Clifden

16 augustus 2013 - Clifden, Ierland

Over vandaag valt niet zo gek veel te vertellen, het was mooi, mooier, het mooist!!

En ook  belangrijk: ZON

Vanmorgen langs de Killery fjord gefietst om Leenane te verlaten, na 15 km  een stop om Abbey Kylemore te fotograferen, een plaatje. Blijkt van oorsprong een landhuis van een industrieel uit Manchester geweest te zijn, later hebben nonnen er een meisjesschool in gesticht. Wat hebben die meiskes daar in godsnaam moeten doen...Mooie plek, maar voor jonge meiden???

Langs de weg veel rododendrons, hagen van fuchsia's en oranje lelies.

Na 35 km Clifden, eerst even door het plaatsje gelopen, daarna bij de super een lunch gekocht en de Beach Road opgereden met het plan om op het strand te eten...leuke plek maar geen strand, zie foto.

Na deze rust de Sky Road gezocht waar ons B&B aan zou liggen. Alsof we weer door een ansichtkaart reden, prachtige blik over het water, maar geen Ocean Villa te bekennen, bij een 2-sprong heeft Ben toch maar even gebeld of we wel goed zaten, jawel, nog 4 km te gaan!!.

Diverse keren van de fiets af om te fotograferen, na 46 km, inderdaad, daar was het B&B, een aardige vrouw die er van stond te kijken dat we met de fiets waren en ons een kortere weg naar Clifden uitlegde. Deze genomen om te gaan eten, maar nemen zo toch weer de Sky Road terug om nog een keer te genieten.

Totale afstand zal dan op 64 km komen vandaag.

Vlak voordat we willen vertrekken beginnen er twee muzikanten in de pub te spelen. Het is de eerste keer deze reis dat we het meemaken , de verleiding is groot om te blijven hangen maar we weten dat we nog een moeilijke weg moeten fietsen dus heel verstandig om gewoon te gaan..

Als we op de Sky Road zijn lopen daar ineens koeien op de weg, waren het gisteren en vanmorgen schapen, dit zijn toch wel hele grote beesten. Automobilisten blijven dan ook langs de kant staan totdat de kust weer veilig is.

Nu zitten we in de serre en klettert de regen op het dak, toch nog een beetje camping gevoel...morgen op tijd op, het is de bedoeling met de bus naar Galway te gaan, mits de fietsen mee kunnen. Het belooft een slechte dag te worden, qua weer dan.

1. Ineke:
    16 augustus 2013
    Geweldig! Wat ziet het er daar mooi uit!
  2. Wim Grutters:
    16 augustus 2013
    Ans en wim hebben overnacht in b&b Sharamore House in Clifden.
    Geweldig mooie streek.Geniet er van.Groetjes.
  3. Joke:
    17 augustus 2013
    Wat geweldig ziet het er uit zeg. Echt mooi. Volgens mij moeten we dit ook eens doen. Leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Veel plezier nog.
    Groetjes