17-8-2013 van Clifden naar Kinvara

17 augustus 2013 - Kinvara, Ierland

Om 6.45 uur liep de wekker al af maar we zijn goed uitgerust en het wordt bijna vanzelfsprekend, alweer een prima ontbijt. De mensen zijn allemaal zo aardig en gastvrij, hulpvaardig en hartelijk, en als ik afscheid ga nemen en de gastvrouw bedank en zeg dat ik het leuk vond haar ontmoet te hebben en zij tegen mij zegt: " Nice to meet you, God will bless you", loop ik met kippenvel naar buiten.

Het waait behoorlijk en het dreigt te gaan regenen maar we komen droog en ruim op tijd  bij de bus aan die ook mooi op tijd is. Gelukkig kan iedereen met alle bagage mee, er zijn nog meer fietsers en wandelaars met flinke bepakking. We vertrekken precies om 9.15 uur. Ben heeft de voorwielen uit de fietsen gehaald en het kost nogal wat moeite zijn fiets weer in orde te krijgen, een fietsenmaker moet er nog even aan te pas komen, en dan kunnen we al fietsend en lopend Galway verkennen. Een gezellige drukke  studentenstad met veel straatmuzikanten. Met 11 km op de teller gaan we naar de toeristinformatie om daar gebruik te maken van wifi, om een accommodatie voor vanavond te zoeken. Buiten op straat liet internet het afweten. Het wordt B&B Villa Maria in Kinvarra.

36 km staat erop de teller als we daar aankomen, onderweg zijn we weer ongevraagd op de goede weg gewezen door een hulpvaardige Ier zonder dat hij probeert ons een leren jas of tapijt te verkopen ;-).

In Kinvarra is een driedaags boten-festival en een drukte van belang, ik was even bang dat het een broodje burger aan een kraam zou worden maar we weten toch een tafeltje te bemachtigen in een zaaltje van een pub, in de pub zelf is ook weer live music. Na het eten kopen we in de super een fles wijn die we op onze kamer soldaat gaan maken, gisteren betaalden we meer dan €6,- voor een glas rosé, da's niet leuk meer!!

Totaal gereden afstand vandaag 43 km, morgen staan de Cliffs of Moher op de planning, ben er benieuwd naar.

1. Herman:
    18 augustus 2013
    Hoi luitjes,

Even een tip. Vanmiddag is de halve finale van het hurling kampioenschap in Ierland. Couty Clare speelt vanmiddag. Jullie komen vanmiddag in County Clarde. Stap vanmiddag de eerste de beste pub binnen en geniet van de Ierse nationale sport.

Herman
  2. Marjolein:
    18 augustus 2013
    klik ik op een foto terwijl ik aan het mailen ben, is mijn reactie spoorloos! Enfin, geniet nog van de vakantie en van elkaar! Ik moet nu echt aan het werk ;-(
    Groetjes XL xx