18-8-2013 van Kinvara naar Ennistymon

18 augustus 2013 - Ennistymon, Ierland

Al voordat de wekker afgaat heb ik de regen al tegen het raam horen kletteren maar als we vertrekken is het gelukkig zonnig en voor we de eerste 10 km hebben verreden zit mijn jas al weer (voor even..) achterop. Heel wat bussen passeren ons op weg naar al het moois dat deze streek te bieden heeft met als einddoel de Cliffs of Moher. Ik heb nog niets geschreven over de bramen die hier overal langs de weg groeien, van de dikke 600 km die we ondertussen hebben afgelegd waren er zeker 400 met bramen begroeid, pas hier zitten er blauwe tussen, dus we gaan de goeie kant op! In de Burren, in het plaatsje Ballyvaghan, houden we een koffie- en toiletstop, ook de bussen stoppen hier, dus gauw plassen en weer verder. Nog een 30 km te gaan, we moeten vanuit deze plaats kiezen voor de Coast Road of via Lisdoonvarna, de kustweg zal zeker de moeite waard zijn maar  gaat te veel tijd kosten daarom steken wij door via de N67. We krijgen met een giga klim te maken, voor het eerst zweetdruppels op Ben zijn voorhoofd! Maar een uitzicht, geweldig! Er is zelfs speciaal hiervoor een parkeerplaats aangelegd. Het blijft maar klimmen en diverse keren trekken we een file...

Dan bereiken we met nog een paar honderd anderen de Cliffs of Moher, wat een natuurspektakel!! Eerst daar rondgelopen en heel veel foto' s gemaakt, ook op de mobiel want anno 2013 is er zelfs in the middle of nowhere free wifi en kun je de thuisblijvers lekker jaloers maken met mooie plaatjes. Daarna bij de fietsen op een muurtje wat crackers gegeten en probeerde Ben iets voor vanavond te boeken, het één was te dichtbij, voor Ennistymon was er niets op internet te vinden, dan maar op de bonnefooi die kant op. Een prachtig hotel vonden we maar niet geschikt voor onze portemonnee, dan nog wat verder gezocht maar kwamen niets tegen, een paar mensen voor een pub aangesproken of die iets wisten en zij verwezen ons naar B&B Station House, omdraaien en de weg volgen, kon niet missen. Een heel dik vrouwtje met verschrikkelijke oedeem benen verwelkomde ons. Het menske waggelde gewoon, zo zielig..zouden ze hier geen  steunpanty's kennen? Weer een prima kamer.

Vandaag was een dag met een sterretje, en het mooiste van alles is dat we deze route zelf al fietsend hebben uitgevogeld. Totaal gereden afstand 68 km, en geloof het of niet we zijn ook nog aardig verkleurd.

Herman bedankt voor de tip maar juist omdat County Clare gewonnen heeft hebben wij wat lekkere dingen om te eten en te drinken gekocht en gaan we naar onze kamer, we zijn te nuchter en de pijp is te leeg om mee te kunnen feesten.

1. Herman:
    18 augustus 2013
    Jullie hebben in ieder geval de Clifs of Moher gezien, dat is een redelijk alternatief.
    Herman
  2. Ineke:
    19 augustus 2013
    Mooi verhaal weer en prachtige foto s!
  3. Maria van Elst:
    19 augustus 2013
    Hoi Ben en Monique, de Clifs of Moher is echt geweldig. Wij zijn ook in Lisdoornvarna geweest. Wij vonden de Burren net een maanlandschap.
  4. Huub bens:
    19 augustus 2013
    hoi samen , zo te horen en te zien is het een super tocht echt Iers dus puur en soms hard maar top met plezier lees ik jullie verhalen...
  5. Margo Huizinga:
    He Ben en Monique,

Ik neem mijn petje voor jullie af hoor, wat en bloed, zweet en tranen maar de belongen zijn er ook naar, lees ik. Toch ben ik niet jaloers, misschien doen wij het een keer met de auto, dat is meer onze stijl. Wel leuk om te horen dat de mensen en kamers overal zo aardig en mooi zijn. Wat dat betreft een aanrader dus.

Nog veel plezier!

Margo
  6. Tiny Toonen - van Hees:
    Hoi Ben en Monique,

Wat een geweldige reis, lekker afzien daar hou ik wel van.
    Aardige mensen en een prachtige natuur, het is eens wat anders.
    Paul en ik kijken iedere dag weer uit naar jullie belevenissen.

groetjes Tiny
  7. Marijke Jacobs:
    Hallo luitjes,

Jullie maken daar wel allerlei moois mee; leuke adresjes, goed eten en drinken en natuurlijk heel veel natuurschoon.
    Zo te horen is het alle moeite dubbel en dwars waard.
    Geniet nog van de komende fietsdagen, het is snel genoeg weer voorbij, helaas. Hopelijk blijft het weer jullie ook goedgezind.
    Hier is alles ook weer goed.
    Dus...vooral blijven genieten van al het schoons om jullie heen.
    Groeten,

Marijke