20-8-2013 van Ballylongford naar Beaufort

20 augustus 2013 - Beaufort, Ierland

Vanmorgen om 9.00 uur zijn we weer aangefietst en beloven de gastheer even bij "zijn" kasteel te gaan kijken, volop zon dus ook maar meteen ons zelf met zonnebrand ingesmeerd... jawel, this is Ireland, weinig zon en toch verbranden (Ben). De jassen gaan direct achterop en 5 km verderop verwissel ik zelfs mijn sokken en schoenen voor sandalen. De eerste 50 km gaan met 2 vingers in de neus, het traject vandaag is vrij vlak. Wel kijken we de hele dag tegen hoge dreigende bergen aan...wat staat ons nog te wachten?

Rond 12.00 uur een stop bij Ardfert Cathedral en verder naar Tralee, daar is het jaarlijkse festival The Rose of Tralee, een miss verkiezing waar alle mooie Ierse meiden uit de hele wereld aan mee mogen doen. Ik bied Ben het fototoestel aan maar of hij heeft niet goed gekeken of hij vond er maar eentje mooi... In het park uit zitten vogelen waar we willen overnachten, hier is geen optie alles is vol. We moeten kiezen: of het schiereiland Dingle (mijn voorkeur, maar dat kost een dag extra) of de bergen in, het wordt Beaufort een km of 28 verderop.

Als we op een kruispunt staan te twijfelen wordt er weer een portierraampje open gedraaid en gevraagd of we verdwaald zijn, een aardige vrouw wijst de weg maar helaas op de door haar aangewezen weg rijden we ons vast door werkzaamheden, over drie dagen gaat de weg open, we'll wait :-).

Terug naar de rotonde en dan zitten we zeker een km of 15 op de snelweg, wat een ramp! Keiharde wind, donkere luchten, zoevend verkeer, en de pijp goed leeg...Enjoy it !!

Uiteindelijk bereiken we tegen zessen Beaufort , ik eis eerst eten en dan een bed. In een grote pub met een aangeschoten en dronken publiek, allemaal in het zwart (begrafenis of koor?) eten we een beefburger en vragen we of iemand een B&B in de buurt weet, maar zoals viel te verwachten komt er geen zinnig woord meer over de lippen, en van de serveerster worden we ook niet veel wijzer, dan maar zoeken. Bij de eerste was (gelukkig zeggen we achteraf) niemand thuis (in de pub?) en nu zitten we in een prachtige studio van een Duitse eigenaresse. De hele dag is het droog gebleven en nu valt er weer een drupje, geeft niet wij hoeven er lekker niet meer uit!

91 km op de teller, benen omhoog!!!

1. Ineke:
    21 augustus 2013
    Petje af voor jullie hoor! 91 km gefietst goed hoor en wat zijn jullie sportief en dan toch nog een verslag schrijven! Respect!
  2. Henny:
    21 augustus 2013
    ben het van harte met Ineke eens, wat een power!!