9-8-2013 Belfast- Portadown

9 augustus 2013 - County Armagh, Verenigd Koninkrijk

Goed geslapen Ben wat minder denkt ie maar ik heb hem vannacht in zijn neus liggen knijpen om het snurken op te laten houden.
Even de tijd genomen om lekker in bad te liggen, goede douche, groot flatscreen niet gebruikt maar het is er, een föhn, onze kamer is van alle gemakken voorzien.
Voor het ontbijt moeten we een bestelling doen bij een slecht sprekende ober, Ben die doof is en ik zonder talenknobbel, maar we zijn er toch uitgekomen denk ik..nu even wachten op het bestelde en dan terug de stad in  en de fietsroute op zien te pikken naar Portadown.
Het B&B daar heeft Ben van de week thuis gereserveerd.
De fietsen staan in een ruimte met lockers, wij denken voor het personeel waar zij zich kunnen omkleden en opfrissen. Zouden die ook niet binnendoor mogen? Wij moesten gisterenavond door de regen buitenom terug lopen naar de ingang van het hotel.

Het ontbijt komt eraan, plakjes kaas= geraspte kaas! Gekookt ei is gelukt nu het brood nog...mijn besteld bruin brood is ook geroosterd, nou dan doen we het alleen met toast, smakelijk! Er is meer dan genoeg, op de tafel staan ook nog allerlei muesli's, yoghurts sappen en vers fruit. Leuke muziek, Meat Loaf, Abba, House of the rising sun.

De zon schijnt, de verwachting is 40% zon 50% neerslag We zien het wel!!
Veel fietspad gehad vandaag, we volgen de nationale fietsroute 9. Diverse keren missen we een bordje, ze staan soms zo verscholen in de struiken. Maar op de een of andere manier hebben we een postduifinstinct ontwikkeld en weten we iedere keer opnieuw de route weer op te pikken.
Tijdens de eerste stop langs de rivier eten en drinken we wat en wissel ik mijn sandalen voor mijn dichte fietsschoenen met sokken, ook mijn jas komt te voorschijn. Het weer is zeker niet slecht maar aan de frisse kant.

Niet één keer hebben we vandaag ergens aangelegd. Alleen wat bankjes en op de stoep bij een slager waar we steeds iets uit de tas hebben genuttigd. Zo wordt mijn ballast tenminste steeds wat minder...Eindelijk zagen we iets aangegeven bij een camping aan het Loch Neagh. Een chagrijnig gezicht trok het gordijn opzij...door fietsen...wel even gebruik gemaakt van de w.c., als we toch op een camping zijn.. Ben maakt nog even een praatje met een vakantiefietser die onderweg is naar Belfast, daar oversteekt naar Schotland om daarna naar het vasteland te gaan." Had 'm toch uitgenodigd"

Na 75 km bereiken we het B&B gelegen op een hele mooie plek aan de fietsroute maar wel een heel eind van Portadown. De vriendelijke eigenaresse laat ons de kamers zien en vraagt of we koffie of thee willen die we na het douchen in de huiskamer met haar opdrinken. Ze biedt zelfs aan om ons naar de supermarkt te brengen (in haar Jaguar???!!) Ben die sufferd zegt dat dat niet hoeft dat we de fietsen nog even pakken...gggrrrmm.  Maar goed trouw als ik ben volg ik 'm naar de supermarkt waar we maaltijdsalade, stokbrood, wijn, bier en chips scoren wat we lekker "thuis" op de bank opeten.

Gereden afstand vandaag: 83 km zonder een spat regen!!

1. Klaas:
    10 augustus 2013
    Al 2 dagen daar en ik heb nog niets gehoord of gezien van een pub???? En ook geen foto van bier of whiskey??? Is Ben ziek? ;-)