21-8-2013 van Beaufort naar Kenmare

21 augustus 2013 - Kenmare, Ierland

Na die dubbele etappe van gisteren gunden we onszelf vanmorgen wat meer tijd maar om 7 uur waren we toch allebei al wakker, zit vast in ons systeem. Na het gewone ochtend ritueel plus afwas deze keer (studio) vertrekken we om 9.15 uur met een heerlijk zonnetje.

Na 2 km worden de eerste foto 's al geschoten, vele zullen er vandaag nog volgen. Het was weer een prachtige tocht, misschien wel de mooiste. Voor de 4e keer deze vakantie zien we een regenboog staan. Ierland is naast het land van schapen, pubs, en muzikanten ook het land van regenbogen.

We stijgen heel geleidelijk met prachtige uitzichten en fietsen langs een mooi bergmeer. Na 21 km zitten we aan een bakkie in Glencar een plaatsje dat uit niet meer dan een bar annex postkantoor en overnachtingsplek bestaat. Er is slechts één stel meer dat ook Nederlands blijkt te zijn, wat mee gekletst,  haar schoenen zijn nog nat van gisteren en hij heeft  door de regen zelfs een hele schoenzool verloren....huh,  regen?? Wij hebben gisteren geen drup gehad...

Onze tocht vandaag voert dwars door de MacGilicuddy's Reeks met de hoogste top (1038m) van Ierland, Carrountoohil. Na Glencar gaan we op weg naar de echte pas, Ballybeame Gap, we fietsen door een groot panorama en maken dik 300 hoogtemeters. Lachende fietsers komen bergafwaarts, wacht maar zegt Ben onze tijd komt ook nog... Overal hoor en zie je water stromen, kleine stroompjes maar ook wat grotere watervalletjes, idyllisch, en de schapen zijn er weer, vrij op de berg maar ook voor ons op de weg met hun schommelende konten.

Vond ik het vroeger altijd een beetje belachelijk dat mensen op een boot elkaar groeten, hier groeten alle fietsers elkaar en ik doe net zo hard mee, zelfs automobilisten steken meestal hun hand op.

58 km hebben we op de teller als we B&B Rose Garden bereiken, samen met een jong gezin dat een bordercollie pup bij zich heeft, wat een scheet. Het is hier echt de favoriete hond.

Spullen naar de kamer gebracht, opgefrist en Kenmare verkennen, eerst naar de rivier maar daar was weinig te beleven. In het centrum heerste een gezellige drukte. Het is een toeristische plek met veel pubs en souvenirwinkels. Alles bij elkaar was het weer een bijzonder mooie dag waar we allebei flink van hebben genoten.

Totale afstand 62 km.

1. Maria van Elst:
    22 augustus 2013
    Wat een mooie foto's. Het is toch wel een mooi land ondanks de regen. Nog veel plezier.
  2. Gerard:
    22 augustus 2013
    Je moeder heeft het allemaal gezien groetjes van het kwartet stevenaar