23-08-2013 Van Bantry naar Ovens

23 augustus 2013 - Ovens, Ierland

De eerste 60km verliepen allemaal heel voorspoedig, we schoten lekker op. Toch de nodige klimmen maar onze benen zijn getraind en alles loopt soepel. Een kop koffie bij een benzinestation dat er in ieder plaatsje wel één is en allemaal hebben ze er een supermarktje bij. De echte supermarkten kennen hier een openstelling waar ze in Nederland nog wat van kunnen leren: iedere dag, ook op zondag dus, van 8.00 tot 10.00 en soms tot zelfs 11.00 uur 's avonds! Één buitje onderweg terwijl we met een strak blauwe lucht waren vertrokken uit Bantry, maar dat kan ons niet deren, jassen aan en door. Op een km of 15 van Cork zou het B&B toch ergens moeten liggen in het  plaatsje Ovens...kaart lezen, vragen, Tomtom aan, mijn voorstel om gewoon door te gaan naar Cork en de B&B te laten voor wat het is wordt in  de wind geslagen. Alles bij elkaar hebben we een km of 10 térug moeten fietsen, ik boos, zit met mijn gedachten niet bij het verkeer en bij een bocht naar rechts gaat het bijna goed verkeerd...ik neem een Nederlandse bocht...en rij tegen het verkeer in! Gelukkig is er niets gebeurd maar ik was erg geschrokken. Valt het B&B ook nog eens goed tegen, maar over 2 weken gezien mag je over één tegenslag niet klagen...

Daarom waren  we er even tussenuit voor een reclameboodschap. Onze vriend Wim is een echte Ierse fanaat en maakt hele mooie Keltische kunstwerken. Afgelopen jaar heeft  hij een cursus in Portugal mogen geven dat was zo goed bevallen dat hij het nu in Cuijk wil proberen, wij wensen hem daar heel veel succes mee en proberen het op deze manier onder de aandacht te brengen van onze volgers.