24-8-2013 van Ovens naar Youghal

24 augustus 2013 - Ovens, Ierland

Na een moeilijke douche, er was zo goed als geen druk, de reislog van gisteren bijgewerkt en ondertussen komt de lucht van gebakken eieren door het raam onze kamer binnen. B&B White Lodge in Ovens, geen aanrader, ondanks de vriendelijke gastheer die gisteren met een blad thee en een praatje de tuin in kwam en vanmorgen ook op zijn praatstoel zat. We moesten iets typisch Iers van hem proeven bij het ontbijt, volgens Ben een soort gortepap...

Voor 9en al onderweg naar Cork, wat gefotografeerd en een koffietje. Dan over een lang fietspad waarop flink gejogd werd en een mooie rit langs het water dat we met een hele snelle ferry richting Cobh oversteken, en vervolgens naar Midleton. Even op een boerenmarkt gekeken, broodjes gekocht en die in een park vlak bij de originele Jameson Distillery (niet gezien) opgegeten.

En toen ging het mis, een paar keer de weg gevraagd, de Tomtom aan en op wegen gezeten die mijnheer Benjaminse vast nog nooit gezien heeft, maar alles bijelkaar scheelde het maar 1 km met zijn route. De hele dag droog geweest tot 2 km voor Youghal, zo te zien en te lezen een leuke badplaats. Buienradar gaf de zondag hier een 8 dus nu zijn we aan het overwegen of we hier een dagje langer blijven. B&B La Petite Auberge met een fijne douche, de fietsen staan wel buiten maar veilig in the back yard, uitzicht op het water.

Gereden afstand vandaag 84 km.

1. Marijke Jacobs:
    25 augustus 2013
    Hallo daar,
    Wat is er mis met lekker een dagje lummelen in een leuk plaatsje?
    Volgens mij wel verdiend.
    Ondertussen komt het einde al een beetje in zicht.
    Voor de komende dagen nog veel (fiets)plezier.
    Hopelijk nog een paar mooie plaatsjes met lekkere drankjes, goed weer en natuurlijk mooie routes.
    Monique, neem je een goede borrel voor de terugvlucht?
    Tot van de week, groeten,

Marijke

Tot van de week