28-8-2013 Malahide

28 augustus 2013 - Malahide, Ierland

Onze gastvrouw heeft voor ons een fietstip voor vandaag, onze aller,aller laatste tocht brengt ons naar Howth waar we van een aller, allerlaatse mooi uitzicht genieten, aan de ene kant op Dublin, aan de andere kant op de Ierse Zee. Ze heeft niet overdreven, de klimmen waren weer de moeite waard. Daarna naar Malahide Castle, daar is het sinds 11 jaar goed veranderd, wat een commerciële ballentent, maar wél een dubbeldekker voor Ties gescoord, hè, hè, eindelijk... Het kasteel op de foto en dan terug naar het centrum voor een koffie, een wandelingetje en dan voor de aller, allerlaatse keer naar de pub voor een hapje en de aller, allerlaatste Guinness, en daarna echt de laatste...

Voor de laatste keer linksom over een rotonde en na écht de laatste klim te hebben gehad zit ik lekker in het zonnetje in de achtertuin en staat Ben op de oprit de fietsen te ontmantelen. Het één na het ander vliegtuig komt hier vrij laag over, we zitten kort bij het vliegveld, gelukkig valt het geluid mee het vormt eigenlijk geen overlast, wat ik niet van de buurman zijn grasmaaier kan zeggen...

Vandaag weer heel veel schooljeugd in hun verschrikkelijke uniformen gezien, wat ben ik blij dat ik in Nederland geboren ben! Je zult toch een jaar of 10 in zo ' n plooirok moeten lopen...en die schoenen van die jochies..." And they called it Puppy-love..." Zou het een manier zijn om kalverliefde de kop in te drukken?

De allerlaatste kms in Ierland gemaakt: 42, maakt alles bijelkaar een respectabele afstand van 1281 fietskilometers!

Het is een prachtige reis geweest met adembenemende landschappen, ruige bergen , soms mystiek, een serene rust afgewisseld met de hektiek van een stad. Een fascinerend land en als we het vergelijken met vorig jaar in Portugal, dan is dat meer vakantie geweest, de meeste dagen daar eindigden op het strand of aan het zwembad.

Ierland is veel meer "afzien", avontuurlijker en spannender. We kunnen stellen de mooiste vakantie Portugal, de mooiste reis Ierland!

Met de gastvrouw afgesproken dat ze ons ontbijt ingepakt klaar legt zodat ze niet zo onmenselijk vroeg op hoeft voor ons. Om 04.45 komt de taxi en dan hopen we rond 10-en op Eindhoven te landen vanwaar we naar huis gaan fietsen. Wat zal dat saai zijn zo zonder klimpartijen...