Dinsdag 12-5-2015

12 mei 2015 - Dieppe, Frankrijk

Ook deze gastvrouw had weer voor een prima ontbijt gezorgd, gisteren deed ze een beetje moeilijk over de tijd, in eerste instantie kon dat niet om 8.00 uur zoals wij graag wilden, maar uiteindelijk wel. Wat wel vreemd was dat ze ons geen gedag heeft gezegd, na het ontbijt gingen we nog even naar boven, toilet, tandenpoetsen, laatste spullen naar beneden brengen, rijdt zij ondertussen in de auto weg, wat een vreemde tante...

Wij vertrekken kort daarna, eerst wat foto's gemaakt in Jumièges en vervolgen dan de route. Bij werkzaamheden aan een weg worden we op het verkeerde been gezet en rijden een paar kilometer langs een behoorlijke drukke weg, wat volgens het boekje niet klopt, een afslag naar het dorp Mesnil-Panneville bracht ons weer op de route.

Rustige plaatsjes aaneengeregen in een glooiende omgeving, vakwerkhuizen en boerderijen, vooral landbouw en veeteeltgebied met als grootste dorp Yerville, waar we  een baguette hebben gekocht en waar de U mij verlichting bracht. Omdat de route niet over Dieppe gaat en wij-nou ja, ik-toch weer even de zee willen zien, volgen we het laatste stuk de tomtom. Een klimpartij tot 14% over een kilometer of 2, geen wonder dat de route Dieppe laat liggen...bovenaan rijden we tegen een Canadian War Cemetry, op één dag zijn hier 1240 jongens gesneuveld. Ook beneden aan de boulevard staan gedenktekens en is er een museum over de Tweede Wereldoorlog.

Na die flinke stijging laat tommy ons diverse kilometers heerlijk zoeven over een vrij nieuw fietspad met prachtige uitzichten. Op naar Grand Hotel Casino in Dieppe, waar voor de tweede keer deze vakantie de boeking niet door is gekomen, maar er is plaats dus niets aan de hand. De fietsen mogen in de hal, pal naast de invalideningang, gedeeltelijk in de plantenbak. We zouden kunnen proberen om de vakantie terug te verdienen aan de roulette tafel of aan één van de gokkasten maar daar hebben we ons niet toe laten verleiden. We zijn over het keienstrand naar de kliffen gelopen en daarna het plaatsje in, waar we aan de haven hebben gegeten.

Fietsafstand vandaag 87 kilometer met de steilste klim tot 14%, steilste afdaling tot 13%. we zitten al aan de 1515 kilometer!

1. Anneke:
    13 mei 2015
    Echt jaloersmakend al die verhalen en mooie plaatjes!
    Ik keek net even op de kaart bij jullie blog en zag dat jullie nu op 9858 km staan (afgelegde kilometers van alle verhalen op de blog bij elkaar). Dus zaterdag over de 10.000?!?!

Fietze en genietze!!
  2. Ineke:
    13 mei 2015
    Geweldig jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken! Heel veel respect!!!!
  3. Marijke Jacobs:
    13 mei 2015
    Al 1500 km gefietst, jullie gaan als een speer.
    En ook al zo veel moois gezien.
    Houd de vaart erin, en geniet van al het moois wat nog komt.
    Nog veel fietsplezier, en tot volgende week.
    groetjes
  4. Anneke:
    13 mei 2015
    Oeps... Die 10000 zal wel incl de vliegreizen zijn... ;)
  5. Nannie:
    14 mei 2015
    Kanjers zijn jullie! Petje af!
    Groetjes uit Kuuk.
    Jan en Nannie.