Dinsdag, 13 juni 2017

13 juni 2017 - Els Masos de Pals, Spanje

Als al die weken de wekker om zeven afloopt raak je daar aan gewend, dus vanmorgen zonder wekker toch lekker vroeg op. Parasol uitgezet om in de schaduw te kunnen ontbijten, het is al direct warm.

Het is vandaag markt in Pals en het plaatsje is zeker een bezoek waard, dus daarop af. Slechts 3 kilometer verderop ligt een pracht van een oud stadje op de berg te pronken. We hebben deze vakantie al veel middeleeuwse stadjes bewonderd en iedere keer opnieuw verwonder je erover dat het nog allemaal zo intact is.

Na Pals fietsen we door naar Palafrugell waarvan ik dacht dat het aan zee lag, niet dus, verder door naar Calella de Palafrugell, wat wel een strandje heeft maar geen terras aan het water dus terug naar Palafrugell wat een levendig stadje is met vele terrassen waarvan we op eentje neerstrijken voor een broodje en een drankje.

Daarna terug naar huis, bij de supermarkt boodschappen gehaald en na een duik in het zwembad fietsen we naar het strand waar we nog een paar uurtjes plat gaan.

's-Avonds sinds lange tijd weer eens gekookt en heerlijk op het terras gegeten. Het begint wel steeds harder te waaien maar met een vest aan is het nog heerlijk vertoeven.

Dagafstand 41 km, max snelheid 37, hoogtemeters 406, max klim 12%.

1. Elly van Os:
    13 juni 2017
    Leuk stadje en wat een schitterende bloemen langs dat huis.
    Veel plezier nog. Enjoy.