Dinsdag 17 mei 2016

17 mei 2016 - Aabenraa, Denemarken

Dinsdag 17 mei 2016

Al voor de receptie open was stonden we klaar om te vertrekken, even wachten tot  9.00 uur, betalen en weg. 330 km naar Aabenraa voor een overnachting. We hebben alleen twee keer gestopt om te tanken, geen pauze gehouden het was niet echt nodig en we hebben tot 4x toe van die grote opleggers met wieken voor windturbines ingehaald, waar we anders nog vaker langs op zouden moeten. Je zou d’r een tik van krijgen!

Het stadje ingelopen en wat geshopt, nog wat inkopen bij de supermarkt, niet echt nodig maar we moeten onze Kronen kwijt, morgen zijn we in Duitsland.

Aan het toiletgebouw hier, we staan op camping Fjordlyst, hangt een asbak met een briefje er boven dat er vogelnestje inzit, schattig maar ook wel suf, of er geen ander plekje te vinden is.

Het is erg fris, we hebben de zon achter ons gelaten, meer landinwaarts kwamen er steeds meer wolken, zelfs eventjes de ruitenwissers aangehad al stelde het niet veel voor. Alleen die temperatuur! We hebben vandaag net 14 graden gehaald, da’s minder dan de helft dan het begin van deze  vakantie en nu is het 20.30 uur en nog maar 10 graden, dus de deur dicht en kacheltje aan, Knus .

Alleen op en neer naar het centrum gefietst 6 km.