Dinsdag, 19-5-2015

19 mei 2015 - Cuijk, Nederland

Ben is zowat zijn bed uitgedreven! Ik schreef al dat hij verkouden is geworden, hij blaft erop los en moet wel koorts hebben anders transpireer je toch niet zo. Als dat maar goed gaat..

We vertrekken tegen 9.00 uur, zonder ontbijt, het was een mooi B&B, prachtige kamer en badkamer op een mooie locatie, maar als erop de site een bedrag genoemd wordt voor een B&B dan verwacht je toch dat dat de prijs is voor een overnachting met een ontbijt. Niet dus, in dit geval er kwam nog eens 2 x 12,50 euro erbij voor een boterham en een ei. Nou weet ik dat natuurlijk niet, zal best een prima ontbijt zijn geweest maar wij vinden het niet kloppen om je zo te profileren en voor 25 euries kan de Appie ons heel wat leveren.

Dus vertrekken wij met lege maag naar Den Bosch waar we inkopen doen om bij mama, die ondertussen thuis is van een ziekenhuisbezoek, onze broodjes op te gaan eten. Twee vliegen in één klap. Gezellig zitten kletsen, ze was blij ons weer te zien en dat we heelhuids thuis zijn gekomen.

Als we vertrekken zien we al een behoorlijke donkere lucht hangen die ter hoogte van Schaijk los barst, hagelstenen op blote benen, da's niet fijn, maar gewoon door fietsen, schuilen is voor watjes...en ondertussen wordt er gewoon door gehoest...

Om 14.00 thuis, 57 kilometer gefietst.

Uitpakken, wasmachine aan, koelkast en diepvriezer nakijken, boodschappen, fietstassen schoon maken, en het terras....het liefst zou je alles tegelijk onder handen willen nemen, Stop! We hebben nog vakantie!

We hebben genoten van bijna alle 2129 kilometers die we hebben gemaakt, we zijn het er over eens dat zo'n 20 kilometers hiervan niet prettig waren, die waren om Duinkerke in te komen en de laatste zware op de dag dat we er 114 hebben gereden, weet zo nog niet eens meer waar dat was, maar daar hebben we dan deze blog voor om terug te kunnen kijken en om nog heel lang na te kunnen blijven genieten van deze prachtige tocht.

Zo leuk om reacties van volgers te krijgen op de blog en per email, hartverwarmend om een lieve kaart op de mat aan te treffen bij thuiskomst, dank jullie allemaal. Het gekke is dat we door jullie reacties pas gaan beseffen dat we een prestatie hebben geleverd, daar was het ons geenszins om te doen, het is voor ons gewoon een machtige vakantie geweest!

1. Elly van Os:
    19 mei 2015
    Dank je wel voor je prachtige smaakvolle verhalen. Ik heb er erg van genoten.
    Wanneer gaan jullie weer ? Haha

En ja..... Trots op jullie.
    Welcome home.

Elly en Roland
  2. Kees en Tonnie:
    19 mei 2015
    Ben en Moniek, gefeliciteerd, jullie hebben t maar mooi weer gedaan.
    En genoten, wij weten hoe dat voelt.
    Heerlijk s'morgens aanfietsen en niet weten waar je s'avonds terecht komt. Altijd verrassend, en vol avontuur. Dat is de kick.
    Nog heerlijk nagenieten samen. Wie weet tot gauw.
  3. Kees en Tonnie:
    19 mei 2015
    Ben en Moniek, gefeliciteerd. Jullie hebben t maar mooi weer volbracht. En genoten. S'morgens aanfietsen en niet weten waar je s'avonds terecht komen, dat is de kick, onderdeel van het avontuur van lange afstand fietsen.
    Nog even nagenieten, en dan weer ... Dat is zorg voor straks.
    Gegroet Kees en Tonnie
  4. Tonnie van Duijnhoven .:
    19 mei 2015
    Fijn te horen dat jullie weer thuis zijn ik sluit me aan bij jou moeder.
    Geniet nog van je vakantie en ik heb genoten van je verhalen keek er naar uit want het was altijd weer verrassend.
  5. Bep:
    19 mei 2015
    Wat een leuke reis hebben jullie gehad en wat een geweldige prestatie!
    Ik heb elke dag genoten van jullie reisverslag.

Geniet nog van jullie vakantie en tot ziens!
    Groetjes Bep
  6. K.H. Federowsky:
    20 mei 2015
    gelukkig weer heelhuids thuis ik ben blij voor jullie beterschap voor Ben dit doen weinig mensen jullie na fantastisch.
  7. Marijke Jacobs:
    20 mei 2015
    Hallo Ben en Monique,

Fijn dat jullie weer heelhuids zijn thuisgekomen.
    Jullie hebben wel een superprestatie geleverd, petje af.
    Ook het weer zat jullie niet altijd mee.
    Nu maar hopen dat Ben niet ziek wordt.
    groetjes