Dinsdag 21 mei 2019 van Andernach naar Bingen

21 mei 2019 - Bingen am Rhein, Duitsland

Hilariteit aan het ontbijt. Er komen twee zwoegende fietsers met wapperende poncho’s door de stromende regen voorbij. Een wat ouder stel ook op de fiets ziet dit niet zitten en pakken de trein naar Keulen. Ze wijzen er ons op dat er ook een trein naar Bingen gaat. Wij die-hards staan tegen 8.45 uur weer klaar, nu wel in vol ornaat (ik) capuchon onder de helm, regenbroek en hoesjes om de schoenen. Charming! Ben trotseert de regen gewoon in korte broek. We vliegen met windkracht 4 in de rug richting Koblenz.

In Koblenz alleen een stop voor de verplichte foto voor de Deutsche Ecke. We steken de Moezel over en zoeken het fietspad langs de Rijn weer op richting Boppard. Waar we rond 12.00 uur pauzeren. Ook hier hebben we ooit gekampeerd en komen er dingen bekend voor.

Vlak voor Boppard hebben we de stevigste bui te pakken en de trein begint mij te lonken.

Floor heeft ooit het spatlapje van Ben zijn fiets gesloopt waardoor nu zijn tassen en rug onder de spatten komen te zitten. We kopen een poetsdoek om straks als we bij het hotel zijn de boel een beetje te kunnen fatsoeneren.

Verder gaat het langs de Rijn tussen de groene heuvels met wijngaarden langs heel veel burchten en oude plaatsjes. Af en toe slalommen tussen de gaten in het fietspad dan weer met 29/30 km per uur zoevend over glad asfalt. En de regen valt gestaag op ons neer.

12.6 mm in Koblenz was er voorspeld, nou die hebben ze wel gehaald!

We stoppen nog even in St. Goar en 2 kilometer voorbij dit plaatsje zien we aan de overkant van de Rijn de Loreley rotspunt. Hier is de Rijn het smalst en van oudsher is het een berucht punt voor de scheepvaart.

Om 15.30 uur komen we bij hotel Krone in Bingen aan. Waar we eerst de tassen met water uit een bidon afspoelen en met het doekje droog zien te krijgen voordat we naar binnen durven. Ondanks de goede tassen is er toch wat water in gekomen. De kamer is ruim genoeg om alles uit te stallen en te laten drogen. Als we na het eten terug komen in onze kamer gooien we eerst de ramen open om de waslucht eruit te krijgen. Laat ik er een foto van maken...

Totaal gereden afstand vandaag: 90 kilometer en een voldaan gevoel dat we niet voor de trein gezwicht zijn.

1. Elly van Os:
    21 mei 2019
    Dit klinkt niet als vakantie voor mij maar wat een bikkels zijn jullie.
    Hopelijk heb je vandaag de slechtste dag gehad.
    Op naar Grado, en de zon 🌞
  2. Gerty:
    21 mei 2019
    och wa ben ik toch sjaloers
  3. Klaas:
    Petje af hoor!
    Wij hebben vandaag 13,5 uur in de bus door gebracht.
    Voor het eerst van mijn leven (mee) gereden met sneeuwkettingen. Zag er zelfs even naar uit dat we helemaal niet meer verder konden. Zou bijna liever fietsen.....😜
    Op naar de volgende stop 😎
  4. Margo Huizinga:
    22 mei 2019
    Nou, jullie hebben je portie ook wel gehad! Echte diehards zijn jullie 👍.
  5. Nel:
    22 mei 2019
    Hier krijg ik allemaal flashbacks bij; Daar ook een keer compleet verzopen op de fiets. Gelukkig hadden jullie de wind in de rug.
    `voor dit soort dagen heb ik een douchemuts die ik over mn helm doe; dan kan ik mn hoofd makkelijker bewegen. En de spullen in de ortliebtassen zitten gesorteerd in doorzichtige pedaalemmerzakken als dubbele zekerheid.
    Voor de niet-ver-fietser-lezers; er zijn er meer die dit leuk vinden (zolang het geen week aanhoudt)
    Ben wat zul jij een natte/koude voeten hebben gehad, sop sop daar loopt het lekker in je schoenen!!