Dinsdag 28-4-2015

28 april 2015 - Biscarrosse, Frankrijk

Op precies dezelfde tijd als gisteren, 9.07 uur stappen we op de fiets, met één groot verschil: DE ZON! Lekkere gladde fietspaden door bos en duingebied, genieten, fietsen zoals fietsen bedoeld wordt. Een beetje heuvelachtig met slechts 1 stevige klim rijden we 22 kilometer naar St.Girons-plage met het doel daar wat te gebruiken, maar wat een uitgestorven bedoening daar, dus ons tevreden gesteld met een mueslireep en pakje chocomelk op het strand, niks mis mee. Eén dikke donkere wolk valt er te bespeuren en die hangt dan precies boven ons, als dat maar goed komt...  Van lieverlee klaart het echter op en hebben we een schitterende dag gehad.

5 kilometer voor Mimizan hebben we uitgebreid gepauzeerd, zo goed als op het strand, en gekeken waar we zouden overnachten, of het werd Mimizan zelf, waar we dan wel erg vroeg waren of in Biscarrosse dat zo'n 40 kilometer verder lag. Daar tussen was niets te vinden, tja dan toch maar doorbijten en toujours vooruit. Bij het wegfietsen voel ik dat mijn -veel te zwaar beladen- fiets onder me uit wegglijdt en daar ging ze.. Gelukkig  op het zand dus geen schade aan fiets, lijf en fles rosé die ik de hele dag op sleeptouw heb gehad.

Op dit stuk traject kon het niet missen de richting stond prima aangegeven tot in Mimizan daar bleek het weer een hele puzzle om het plaatsje goed uit te komen. Dat die Fransen dat nou niet bij  ons of bij de Belse ANWB afgekeken hebben hoe een route te bewegwijzeren..

102 kilometer in totaal gefietst vandaag, het ging hartstikke lekker op de laatste 6 na, westenwind pal op de snufferd een beginnende hongerklop en ook die fietsbroek begint zich te roeren. Bij de supermarkt eten ingeslagen met de bedoeling dat ergens buiten op te eten. Dat viel dan weer tegen want ondertussen was het toch behoorlijk afgekoeld. Alleen de baguette en een blikje drinken op de Jeu de Boulesbaan weggewerkt en de rest voor op de hotelkamer bewaard. Opgefrommeld in het lavet gelegen, jammer voor mijn moeie spieren die kunnen nu alleen op bed uitgestrekt worden, waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt.