Dinsdag 28 mei 2019 van Essing naar Regensburg

28 mei 2019 - Regensburg, Duitsland

Voor het slapen gaan vroegen we ons af of ze de kerkklok 's nachts uit zouden zetten.

Nee dus...

Ondanks het fijne kussen en iedere nacht goede bedden gaat er toch niks boven je eigen bed.

Voor vandaag staat er maar een kort traject naar Regensburg gepland. Ben heeft nog steeds problemen met zijn fiets en we hebben vandaag de tijd om langs een fietsenmaker te gaan. Die vinden we in Kelheim op 8 kilometer van het hotel.

Voordat we aan deze tocht begonnen hebben onze fietsen een grote onderhoudsbeurt gehad. Dan is het toch een tegenvaller dat er én de ketting, én de kransjes achter én een bijna gebroken kabel vernieuwd moeten worden. Ook de voorremunit zou vervangen moeten worden maar die was niet op voorraad.

Terwijl er aan Ben zijn fiets gesleuteld wordt zoek ik een kapper voor een nieuwe helm coupe.

Als beide missies geslaagd zijn kunnen we om 11.00 uur weer veilig verder.

Het heeft vannacht meer geregend dan wij in de gaten hebben gehad. Op de fietspaden liggen behoorlijke plassen waar we tussendoor proberen te gaan of dwars erdoor heen met de benen omhoog. De witte gravel is beige modder geworden en als ik net voorstel om van de route af te gaan en de weg te nemen staat er een versperring en moeten we wel de weg op.

Ondertussen heb ik de modder tot over mijn knieën en Ben tot in zijn nek vanwege het ontbrekende spatlapje. Komen we net van de fietsenmaker af! Oeps, vergeten...

Zonder dat we er erg in hebben gehad hebben we de Altmühl ingeruild voor de Donau.

Op een gegeven moment moeten we kiezen of linksaf toch weer langs het water of rechtsaf 3 kilometer korter maar klimmend naar Regensburg. Ik mag kiezen en we gaan klimmen, in die viezigheid heb ik geen zin meer. Pfft, dat werd een klim niet te zuinig! Zeker 10 kilometer waarvan de helft in de regen.

Vlak voor de stad gaan we bij een benzinestation onze fietsen, tassen, onderbenen, schoenen en Ben zijn rug voor twee euro met een hogedrukspuit schoon spuiten. En zo komen we schoon en redelijk droog om 14.10 uur bij hotel Am Pach in de Altstadt aan.

Het eerste boekje zit erop, tot hier hebben we de Limesroute gevolgd, morgen pikken we de Donauradweg op. Laat het alsjeblieft niet weer hard gaan regen vannacht...

We sjouwen wat door de stad, eten broodjes bij een bakker en maken nog een rondje, doen wat inkopen en gaan dan met een flesje wijn terug naar de kamer. Ondertussen zijn er nog wat spetters gevallen maar niet noemenswaardig.

43 kilometers komen er vandaag bij komt het totaal op 902 km.

Hoogtemeters vandaag: 549

1. Egbert:
    28 mei 2019
    Jullie zijn wel bikkels!! Knap hoor!!
  2. Elly van Os:
    28 mei 2019
    Vervelend dat gedoe met de fiets van Ben.
    Die heeft ook wel een zwaar leven bij jullie hè ? Hihi
  3. Anita:
    28 mei 2019
    Nou het was hier ook niet mis. Eerst klets nat van het uitlaten van de honden en om 10 uur van het zwembad op de camping. Ik weet wel wat ik lekkerder vind.
    Ook de fietsers van de Giro hadden het zwaar vandaag. Dus niet......😂😂
    Morgen weer een goeie dag en hou vol
  4. Irinka:
    28 mei 2019
    Ik vind het zo knap hè! Mooie avonturen om te lezen! Veel succes en plezier nog!
  5. Mariëtte:
    28 mei 2019
    Eten jullie eigenlijk weleens warm? Ik zou enorme honger hebben na al dat gefiets....
  6. Margo Huizinga:
    29 mei 2019
    Ik ben ook wel benieuwd of jullie wel eens warm eten. Wij hier vaak 2 x per dag. Is teveel van het goede, dus we slaan het avondeten regelmatig over als we al warm geluncht hebben. Veel succes weer morgen!