Dinsdag, 30-5-2017

30 mei 2017 - Cernon, Frankrijk

De mens ( lees Monique) lijdt het meest van het lijden (lees de klim) dat hij vreest.

Buitengewoon toffe dag gehad, zoveel moois gezien. En die klim viel 100% mee.

Ik vond het gisteren zoveel moeilijker dan vandaag. 6 km van het B&B staan we al weer te filmen en te fotograferen. Vanaf Plasne kijken we op Poligney en op Saint- Lothain waar we overnacht hebben. We zouden eigenlijk een camera op onze helm moeten hebben.

De hele dag weer door mooie natuur, continue het geluid van vogels en krekels en af en toe die van koeienbellen. In de berm de mooiste bloemen in geel, roze en paars, velden vol met klaprozen. Kortom Genieten!!

Voor Le Marre stappen we tegelijk met een stel motorrijders af om het Cirque de la Doyete bekijken, een stuk natuur door water gevormd. In het Engels begonnen met kletsen maar dat schakelde al gauw over naar Nederlands. Het bleken twee Belgen te zijn die van vriendinnen met foto's huis moesten komen. Blijkbaar hadden ze ons gisteren ook al een keertje ingehaald en daarbij zich afgevraagd welke zotten erbij zo'n temperatuur op de fiets zaten.

Verderop komen nog een stel vakantiefietsers, vast Nederlanders ons tegemoet fietsen en bij het volgende uitkijkpunt op Vallée de l' Ain staan wederom twee Belgen nu op de fiets en twee stellen Nederlanders met hun auto.

De Belgen komen vanaf Avignon gefietst waar ze met de TGV naar toe zijn gereisd, een kilometer of 600 hadden zij achter de rug.

O.k. Monique, maak je borst maar nat, dan zijn we rond de 1400 kilometer in Avignon...

De Nederlanders gingen vanaf dit punt naar watervallen, die zijn wij niet tegengekomen. Wel een prachtig meer Le Lac de Vouglans.

Sprongen er van de week spontaan de tranen in mijn ogen bij het zien van een mooi uitzicht, nu zat ik op zijn Bosch te vloeken, zo mooi!

Vlak voor dit punt zaten we in Onoz volgens het boekje op het hoogste punt van onze reis.

Na 65 kilometer rijden we Cernon in waar we voor deze nacht een hotelletje hebben, Le Galoubet. Had ik gisteren drie foto's nodig om de badkamer vast te leggen, nou dat kan vandaag met eentje! Let op de douchebevestiging. Zo leuk om steeds weer in iets totaal anders terecht te komen, dat is toch iedere keer weer afwachten.

Het hotel heeft een zonnig terras waar we na het douchen een biertje gaan gebruiken en waar we later de dagschotel eten. Al snel krijgen we gezelschap van een Nederlandse opa met kleinzoon die net zoals wij op de fiets zijn. Zij fietsen naar Carcassonne waar hij een huisje heeft.

Onze fietsen staan al geparkeerd in het busje van de hoteleigenaar die van hun moeten daar dadelijk ook in gezet worden. Wat een vertrouwen!

Dagafstand: 65 km, max snelheid 41 (B&M) hoogtemeters 867, max klim 12% totale afstand: 865 kilometer.

1. Egbert:
    30 mei 2017
    Fijn dat het vandaag toch meegevallen is. Lekker uitrusten en morgen weer verder.
  2. Johan van Dijk:
    30 mei 2017
    Wat een momenten, mooie natuur, schitterende geluiden onderweg, kleurrijke bloemen etc. Inderdaad dat is GENIETEN. Succes met de volgende etappe.
  3. Elly van Os:
    30 mei 2017
    Wat schitterend. Daar wordt je even stil van ja.
    Mooie foto s ook.
    Ik kijk uit naar een foto van Ben in een veld vol bloemen..... hihi