Donderdag 14-5-2015

14 mei 2015 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

Ook goeiemorgen, sta je daar met de douchestang in je handen in een krakende douchebak. Zo'n oud huis heeft zo zijn charmes.

Ontbijt tegelijk met de pianiste en haar man, heel onderhoudende conversatie gevoerd, ik geloof dat ze denkt dat we er 4 weken over doen om in Boulogne sur Mer te komen...

Bij het vertrek tegen 9-en miezerde het even, stelde niet veel voor, wel was het de koudste dag tot nu toe. Al gauw werd het droog en dat bleef het de volgende 45 kilometers. Rond de middag  begon het echt te regenen wat goed doorzette en waren we klets nat voordat we in Boulogne sur Mer arriveerden. Vlak voor het hotel plensde het en hebben we ondanks dat we tot op de draad toe nat waren, toch even staan te schuilen. Dat is die foto waar Ben zo gezellig op kijkt ;-)

Jammer van zo'n vrije dag, onderweg over 2 rommelmarkten gekomen die totaal in het water waren gevallen. 93 kilometer, ondanks de gemene wind en diverse hellinkjes van 11% toch in een redelijke korte tijd afgelegd, 685 hoogtemeters vandaag gemeten.

Het laatste stuk op de tomtom die ons onder een afzetting en het spoor door laat kruipen, dan komen die helmen toch een keer van pas. Druipend hotel Alexandra in, zelfs onze vieze fietsen, de mijne mocht in een werkkast, die van Ben moest via de balie de kelder in. Nat spul uit en opgehangen, even bijgekomen en toen een stuk Boulogne bekeken en een hapje wezen eten. Niet alleen hier in de stad maar overal waar we afgelopen weken geweest zijn staan zoveel panden leeg en zien er erg vewaarloosd uit en ook heel wat die te koop staan. Geen geld voor onderhoud of leegloop naar grotere steden?

1678 kilometers afgelegd, hier in Boulogne eindigt onze routebeschrijving, morgen zoeken we de Lf1 op om in Duinkerke te komen waar we willen overnachten, maar nog geen bevestiging van hebben gekregen.

1. K.H. Federowsky:
    18 mei 2015
    zo monique en ben ook nog tijgeren geleerd ?