Donderdag 19 mei 2016

19 mei 2016 - Münster, Duitsland

Donderdag 19 mei 2016

Gisterenavond hebben we na het eten voor het eerst op de laptop naar een film zitten kijken, heerlijk op onze rondzit naar Bloed Zweet en Tranen gekeken. Daardoor gingen we pas tegen 00.30 naar bed, een vakantie van uitersten. Toen we vannacht van het toiletgebouw terug liepen telden we 16 konijntjes, het stikt ervan.

Vannacht heb ik het horen regenen, overdag is het zonnig geweest. Als eerste bij de receptie gaan vragen hoe we in Munster komen dat 4 km verderop ligt. Duidelijke uitleg op een plattegrond en meteen een stadsplan  met de bezienswaardigheden mee gekregen. Munster is een Hanzestad met veel mooie oude gebouwen en kerken. Natuurlijk hebben we er twee bezichtigd en verder heerlijk gewinkeld, vele mooie winkels en geen leegstand zoals bij ons. Er liepen groepjes Nederlandse scholieren die als opdracht hadden Duitsers te interviewen waar wij ook voor werden aangezien, helaas jongens aan ons heb je niks. Mooi sieraad van Ben gekregen en lekker in het zonnetje op een sfeervol terras gezeten. Bij de VVV duidelijke informatie gekregen voor een fietstocht die we morgen gaan doen en die de afsluiting van deze vakantie gaat worden. Na de stadsbezichtiging nog even bij het meer gekeken en de weg terug gezocht naar Campingplatz Munster, 17 km gefietst, dat gaan er morgen heel wat meer worden!