Donderdag 7-5-2015

7 mei 2015 - Les Ponts-de-Cé, Frankrijk

Soepel uit Nantes weggekomen dankzij het geweldige fietspadennet dat daar dwars door de stad loopt. Al gauw zitten we langs de Loire, een verademing na de drukte van de stad. De hele dag is het prima fietsweer geweest, een jas was al gauw te veel, later op de dag werd het wat bewolkter en daardoor wat frisser en hebben we een vest en fietshirt met lange mouw uit de tassen gevist.

Mooie plaatjes kunnen schieten langs de Loire, waar we de hele dag vlak langs of in de buurt van zijn geweest. Op diverse plaatsen was hij buiten de oevers getreden waardoor we een stukje alternatieve route moesten zoeken, wat zonder problemen is verlopen.

Even van de route afgegaan om de markt van Ancenis te bezoeken, daar had ik wel over heen willen slenteren ipv met de fiets aan de hand tussen het marktpubliek manoeuvreren. Wat fruit en heerlijke koekjes bij een Marokkaan gekocht die we een stuk verderop langs de route op een mooi plekje op hebben zitten eten.  Hier hebben ze waarschijnlijk geen P.V.D. Zo zielig, allerlei eenden, kippen en kalkoenen opelkaar in kratjes en sommige er bovenop met hun pootjes vastgebonden!

Het voorjaar is echt op gang gekomen de hele dag gekwetter van vogels, getjilp van krekels en gekwaak van kikkers gehoord, meestal allemaal tegelijk, genieten, je zou er bijna tot rust van komen als je de 114 kilometers van vandaag niet meetelt....

We zijn de grens van 1000 kilometer vandaag gepasseerd, 1064 om precies te zijn.

Voor vannacht hebben we een lowbudgethotel met de pakkende naam: Premier Classe. Geen erg grote kamer maar alles erin wat we nodig hebben en dat schoon is en werkt, we hebben het weleens slechter gehad. Voor morgen heeft Ben al een B&B geboekt, dat niet mee viel, we gaan nu een gebied in waar niet veel aan hotels of overnachtingen is te krijgen. Voel spontaan een liedje opkomen:  "wil terug naar de kust"....

1. Elly van Os:
    7 mei 2015
    Leuk verhaal wederom.
    Gelukkig hebben jullie nu wat beter weer.
    Ps laat vandaag jullie mail. Hihi
  2. Riky Van Duijnhoven:
    8 mei 2015
    Wat een mooie kiekjes. Respect 1000km supper !.
    Wij genieten hier van jullie avontuurlijke tochtjes met mooie verhalen.Veel plezier nog Adieu
  3. Ineke:
    8 mei 2015
    Ook ik geniet van jullie avonturen en de mooie foto's! Respect voor jullie fietstocht al over de 1000 km!! Groetjes van mij.
  4. K.H. Federowsky:
    8 mei 2015
    weet je wel zeker dat het gekwaak van de kikkers kwam