Donderdag 8 september 2022

8 september 2022 - Châtenois, Frankrijk

Vandaag fietsen we van Colmar terug naar Châtenois. Als we na het ontbijt onze tassen op gaan halen zie ik een reclame van het NaturParc in Hunawihr dat ik gisteren op internet tegen kwam toen ik me verdiepte in de ooievaars in de Elzas. Het park houdt zich sinds 1976 bezig met fok en- versterkingsprogramma’s .
Wetende wat ons in Châtenois te wachten staat, niet veel, en omdat de route vandaag geen uitdaging zal bieden stel ik een bezoek aan dit NaturParc voor.

Onze fietsen mogen vanwege de bagage in de hondenkennel staan. Het park is niet groot maar mooi aangelegd en educatief voor kinderen. Verzorgers geven op verschillende tijden uitleg bij de diverse dieren, zo zitten we om 12.00 uur vooraan bij de ooievaars. Het enige wat we hebben verstaan van het meisje was " excusé moi” toen ze moest hoesten. Alles bij elkaar hebben we er ons er toch een uurtje of twee aangenaam vermaakt.

Ook vandaag hebben we het grootste gedeelte de wijn fietsroute gevolgd alleen niet zo hoog als gisteren wat waarschijnlijk verklaart dat we heel wat meer fietsers tegen zijn gekomen. Zelfs een stel Amerikanen die op hetzelfde mooie plekje als wij even een pauze nemen.
We zijn veelal naar beneden gezoefd met de wind in onze rug, en als we net buiten  Selestat zijn, een kilometer of vier voor ons hotel vallen er een paar dikke druppels uit een donkere wolk die al langer dreigend boven ons hing. Niks geen zware buien met hagel die Buienrader voorspelde maar aangenaam fiets weer, heerlijk dat het wat afgekoeld is.

44 kilometers zijn het vandaag geworden, een relaxte dag die we nog even voortzetten op het balkon van hotel Le Meisenberg. Bijzondere stek met binnenterras en grote ruime kamer en badkamer én met een ooievaar boven het bed….

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Anita:
    8 september 2022
    Fijn dat dit een relaxte dag was voor jullie. Ja die oarken zijn bijzonder om ff te bezoeken. Fijne avond nog en tot morgen
  2. Annie:
    8 september 2022
    Pas maar op met al die ooievaars. Zeker boven je bed. Wie weet wat ze jullie allemaal brengen.😂
  3. Elly van Os:
    8 september 2022
    Laat die ooievaar nog maar even daar Monique.

Babette is er nog niet klaar voor.
  4. Elly van Os:
    8 september 2022
    Misschien voor jullie doen niet veel gefietst maar wel weer veel gezien en genoten.
  5. Ineke:
    8 september 2022
    Leuk om weer te lezen Monique