Donderdag 5 mei 2016

5 mei 2016 - Zeven, Duitsland

Donderdag 5 mei 2016

Zoals iedere keer weer schiet ik in de vakantiestress, druk,druk,druk, volle agenda, huis aan kant de boodschappen, de zorg om onze ouders en dan komt er dit jaar nog een kleine renovatie van ons huis aan dus ook nog eens aanloop van werklui en niet te vergeten onze Floor die ook nog de nodige aandacht vraagt. Maar uiteindelijk is het weer allemaal gelukt en vertrekken we 5 mei Hemelvaart om 8.30 uur richting Denemarken, onze eerste stop wordt Zeven in Duitsland, camping Sonnencamp waar we nu voor de 4e keer gaan overnachten. Zoals ieder kampeervakantie begeleidt Elvis ons en daarna gezellige liedjes uit een oude top 1000 maar ik heb er weer menigeen gemist, ik kan het me blijven voornemen om wakker te blijven maar het overkomt me gewoon. We hebben 1x getankt  maar het was zo druk met vrachtwagens die op zondag in Duitsland niet op de weg mogen dat we niet konden parkeren dus doorgereden naar een volgende parkeerplaats.

Om 14.15 uur rijden we de camping op, hier geldt wel Mittagruhe maar de slagboom staat omhoog dus we kunnen er gewoon op. Het is prachtig weer, stoeltjes d’r uit boek in mijn handen en ik voel me rustig worden! Ik hoef nergens meer aan te denken! Na wat gelezen en geluierd te hebben pakken we de fiets voor een biertje in het stadje en besluiten we bij de Italiaan op de camping een pizza te gaan eten, die waren erg lekker, dus een aanrader!