Elzas september 2022

4 september 2022 - Wissembourg, Frankrijk

zaterdag 3 september 2022

Ben heeft geoefend met op -en afstappen van zijn met bagage bepakte fiets. Tot op het laatste moment bleef het spannend of we wel zouden vertrekken. Hij heeft flink last van zijn heup terwijl hij een paar dagen geleden nog zei dat het steeds beter ging. Had hij dat maar niet gedaan. Om diezelfde reden zeg ik niks over mijn knie die af en toe weer opspeelt. We gaan het meemaken en in het ergste geval draaien we maar weer om. Fingers crossed dat we de boel los fietsen en fluitend door de Elzas gaan.

Zondag 4 september 2022
9.00 uur
De fietsen staan achterop, thermoskan gevuld, broodjes gesmeerd.
Elzas here we come!

Vlot de 416 km gereden, een buitje onderweg, twee keer gestopt om wat te nuttigen en te plassen, een overwinning op mezelf, niet eerder reed ik naar Frankrijk, ben niet zo’n chauffeur maar de vele malen op en neer naar Renesse werpen nu vruchten af.
Bij het passeren van de grens roep ik om een foto wat Ben niet lukte dus een liefdevol woordje was mijn eerste woordje in Frankrijk.
We kunnen nog niet inchecken bij Hotel D’Alsace Wissembourg dus halen we de fietsen van de auto en fietsen we terug naar de grens voor wat foto’s.
Eerste schademelding: tijdens het rijden heeft de rem van Ben zijn fiets een scheurtje in mijn zadel veroorzaakt waar de gel uitkomt.
Met zweet onder de helm, lieve hemel wat is het warm, leggen we na 2,2 km , dat is beslist een nieuw record, aan voor een Duits biertje waar we 25 minuten op moeten wachten, grrrr, het is er ook erg druk.
Terug naar het hotel waar de fietsen onder in de kelder kunnen en gaan we zo te voet Wissembourg verkennen.