Kefalonia 12-6-2018

12 juni 2018 - Kefalonia, Griekenland

Wat betekent het als er een krekel op je helm zit? Volgens Ben veel voorspoed en geluk. Hoe dan ook het was even griezelen vanmorgen bij vertrek uit Mousata. Uitgezwaaid door Guido die onze bagage naar hotel Olive Bay in Agia Efimia brengt en ons ergens tijdens de fietstocht zal passeren.

Agia Efimia ligt in het noord oosten van Kefalonia een kilometer of 45 van Mousata. We fietsen eerst weer naar de stenen brug in Argostoli. Doen voor de tweede keer een vergeefse poging om batterijen te scoren en fietsen vervolgens over een balkonweg naar Myrtos Bay. Het wordt wat afgezaagd steeds te vermelden hoe mooi en prachtig het hier is, laat de foto’s maar voor zich spreken hoewel die lang niet zo goed de werkelijkheid weergeven. We fietsen een groot gedeelte in de schaduw van de bergen met een verkoelende zeebries, hoe aangenaam kan het leven zijn! Als ik na een tijdje een hongerklop op voel komen zoeken we in Petrikata de schaduw van een boom op om even te pauzeren. Een of andere grapjas heeft daar een stuk marmer in de stam gelegd, het lijkt wel een Trollentroon uit de Efteling. We zien een hagedis weg schieten die even inhoudt voor een fotoshoot, hebbes!

Vlak voor Myrtos Bay haalt Guido ons in en staat een stukje verderop om een actiefoto van ons te maken. Hij is verbaasd dat we al zo ver gevorderd zijn. Myrtos Bay staat bekend als het mooiste strand van Kefalonia en van boven af is het ook een plaatje hoe het daar ligt, moet er alleen niet aandenken om daar met de fiets weer boven zien te komen!

Vanaf dit punt zoeven we omlaag tot in Agia Efimia, even zoeken naar het hotel en bij navraag blijkt dat we er al voorbij zijn. Het is een mooie lichte kamer met ruime douche en er zit zelfs een keukentje in. De receptioniste brengt ons wat eten voor het ontbijt ,eieren, fruit, sap, boter etc. Het blijkt dat iedereen hier op zijn eigen kamer ontbijt. Benieuwd of we morgenochtend vers brood krijgen dit brood was in no time verdwenen!

We kijken uit over de baai, aan de overkant ligt Sami en links ligt het eiland Ithaka waar we over 3 dagen heen gaan. Minpuntje is dat dit hotel geen zwembad heeft en het dorpje geen echt strand heeft maar hier en daar een klein keienstrandje tussen de rotsen waar het dringen was voor een plaatsje. Wel is er een haven en promenade, kan ik eindelijk mijn nieuwe jurk aan, Monique gaat flaneren!

1. Anneke:
    12 juni 2018
    Zo, ik ben weer even bijgelezen en gekeken. Jaloersmakend, maar heerlijk dat jullie zo genieten!! Knuffel, ook van de 3 mannetjes!
  2. Marianne:
    13 juni 2018
    Wat leuk om dit te volgen .en zo mooi geschreven