Kefalonia 20-6-2018

20 juni 2018 - Kefalonia, Griekenland

En dan is het vandaag alweer onze laatste fietsdag op Kefalonia. Morgen gaan we een boottocht maken en vrijdag vliegen we weer terug. We hebben allebei een slechte nacht gehad, Ben heeft erge pijn aan zijn heup gehad en daardoor liggen woelen daarnaast had ik een nachtmerrie over mijn werk. Op vakanties droom ik wat af! Afijn, stijve rug,knie, schouders, polsen en wat al niet meer, bewegen is goed,we gaan voor de laatste tocht!

Bij het ontbijt horen we dat Paul en Nel gedeeltelijk dezelfde kant op gaan als wij. Zij nemen dagtocht 3 naar Katelios om daar op het strand te gaan liggen, wij willen via het havenstadje Poros naar badplaats Skala en over Katelios terug, dagtocht 6 van 61 kilometer. In Pastra treffen we elkaar en doen we een gezamelijk bakkie en kunnen we hun erop wijzen dat ze een stukje terug naar beneden moeten. Op hetzelfde punt gingen wij vorige week ook in de fout. Ervaringsdeskundigen!

Ook vandaag worden we weer middels borden gewezen op overstekende koeien...tenminste dat is mijn idee..alleen zijn er geen koeien te bespeuren. Volgens Ben beelden het geiten uit, wat natuurlijk meer op zijn plaats is met die klingelende belletjes.(zie foto en oordeel zelf.) Van Pastra is het een flinke afdaling naar Poros. Prachtige weg tussen de bergen en door een kloof. Tussen Poros en Skala nemen we een strandpauze op een bijna privéstrand, 150 meter verderop zwemmen twee meisjes. Wat een helder water! Op een rotsblok in het ondiepe water zien we een krab weg schieten en dat was dan ook gelijk het enige levende wezentje.

Skala is het meest toeristische plaatsje wat we hier op Kefalonia gezien hebben, qua ligbedjes verreweg aan kop. Ook zijn we vandaag de meeste fietsers tegen gekomen, zeker een stuk of 10. Katelios laten we liggen maar aan de klim ontkomen we niet! Opnieuw is het erg warm, vorige keer stond er nog een windje bij het bestijgen van deze bult, vandaag helaas niet, ik heb hem op mijn tandvlees gehaald. Gelukkig komen we langs een tankstation waar we een fles 11/2 liter gekoeld water kopen die bij thuis komst weer leeg is. We bakken snel een tosti en gaan dan naar zwembad afkoelen, uitrusten en nagenieten van opnieuw een prachtige tocht. En het bijzondere: geen van beide vervelende pijntjes op de fiets gehad!

1. Klaas:
    21 juni 2018
    Jullie hebben het weer heel erg mooi gehad volgens mij. Bereid je maar vast voor op een stuk kouder weer. Maar gelukkig wordt het zondag al weer beter. Goede vlucht alvast!