Kefalonia 21-6-2018

21 juni 2018 - Kefalonia, Griekenland

Vandaag gaan we op onze laatste vakantiedag in Kefalonia een boottocht maken door de baai van Argostoli. Rond half negen worden we door Guido opgepikt en met zijn viertjes bij de boot afgezet. Alle vier hadden we een compleet andere voorstelling van deze dag. Zo hadden we gedacht dat het veel kleinschaliger zou zijn maar bij aankomst op de boot zit deze al aardig vol en komen er in Lixouri nog meer passagiers aan boord.

We varen langs viskwekerijen waar we kans hebben om dolfijnen of schildpadden te spotten, slechts één schildpad laat zich zien waar de hele dag lacherig over wordt gedaan. Na de viskwekerij komen we langs het stukje kust waar zeewater ondergronds verdwijnt, zich mengt met bronwater onder het eiland en uiteindelijk als brakwater weer in de grot bij Sami tevoorschijn komt. Een apart natuurfenomeen.

We gaan voor anker voor een strandje wat alleen per boot te bereiken is. We kunnen kiezen of zwemmend of met het motorbootje. Mooi fijn zand, grotten in de rots uitgesleten en planten tegen de wand. Terug op de boot wordt de boel al wat losser en bij de volgende stop op het onbewoonde eilandje Vardiani gaan de remmen goed los. De witte wijn vloeit rijkelijk, de barbecue is lekker en goed verzorgd en als er vanaf de boot muziek klinkt staan we met zijn allen in de zee de marcarena en sirtaki te dansen en wordt er zelfs gerock and rolled. Grappig dat ik in de info van Guido lees dat er in alle rust op het eiland gewandeld kan worden. Nou dat is zeker met dit gezelschap niet het geval geweest! Er hangt een gezellige sfeer en als we ons dan ook nog met klei op onze body’s uit kunnen leven is de pret compleet en belanden we met onze bekertjes wijn al zittend op de grond in de baai. Terug op de boot is ons dek het enige waar het feestje doorgaat tot we terug zijn in de haven van Argostoli. Wat een geslaagde dag en leuk om een stel gelijken te treffen die net als wij graag fietsen en feesten. Aan gespreksstof geen gebrek.

1. Elly van Os:
    23 juni 2018
    Klinkt heel gezellig.
    Mooie afsluiting vd vakantie.