Maandag 16 mei 2016

16 mei 2016 - Frederikshavn, Denemarken

Maandag 16 mei 2016

Het voornemen was om op tijd op te staan voor onze laatste fietstocht door de kop van Jutland, worden we pas om 10.00 uur wakker! Dat is echt laat voor onze doen maar het is hier ook zo stil en de caravan verduistert erg goed, we komen zo echt weer tot rust. Daar is de laatste maanden met Floor weinig van terecht gekomen. Op ons veldje is iedereen weer vertrokken. Alles bij elkaar is het met de pinksterdrukte mee gevallen. Had visioenen van files voor de douches en zo maar niets daarvan.

We fietsen eerst weer naar de caravanwinkel om toch de buitenlamp te gaan kopen, hebben we toch een Deens Design souvenir. Waarschijnlijk heeft de Wit in Schijndel ‘m ook.. en daarna is de bedoeling om een fietsroute op te pikken. Die ligt toch wel wat verder weg als van te voren bedacht en die vervelende wind maakt het ons wel heel moeilijk om het plan tot uitvoer te brengen. Aan de zon ligt het niet die doet goed haar best, maar de harde wind en klimpartijen (max snelheid afdaling 46,8)doen ons het plan herzien en we fietsen nog een keertje naar het sfeervolle Saeby waar we heerlijk op een zonnig terras neerstrijken voor een broodje en drankje. Als we terug zijn op de camping staat er toch nog 59 km op de teller. Even wat drinken en de fietsbroeken uitspoelen en dan gaat het luifel er af, morgenvroeg vertrekken we hier en gaan we zoetjes aan richting huis.

Het is nu 20.00uur geweest en nog steeds zonnig, wat hebben wij ontzettend met het weer geboft! Opnieuw droog in kunnen pakken en tot zo ver deze vakantie geen noemenswaardige regen gehad. De caravan bevalt ook prima, we zijn er allebei ontzettend blij mee, dat hij ons op nog heel veel plekjes van dienst mag zijn. Nu eerst morgen naar Aabenraa voor een overnachting, daarna nog een paar dagen Munster.