Maandag 18-5-2015

18 mei 2015 - Vlijmen, Nederland

Yes, vandaag zowel een boterham met hagelslag als een kop tomatensoep gegeten, daartussen zaten een 122 kilometers met veel wind afwisselend van opzij maar gelukkig ook vaak in de rug.

De tomtom kon geen contact krijgen bij ons vertrek uit Zierikzee dus op de bonnefooi aangefietst wat niet helemaal de goede keuze was, gelukkig dat hij na een kilometer of 3 ons de goede kant op kon wijzen.

Perfect tot aan Bruinisse, wij hebben geen waterfietsen, Tommy! Dus maar weer omgedraaid, eerst de Grevelingen over, wist helemaal niet dat ook Zeeland wadden kent. Daarna bij Willemstad de Haringvlietsluizen over, richting Moerdijk, je leert zo wel je land kennen!

Ooit van Zwingelspaan gehoord? Wij vergeten dat nooit meer, Ben wenkte dat ik moest stoppen, gaf me een kus en feliciteerde me met onze 2000e weggetrapte kilometer! Een ezel was er getuige van en heeft zowel in de feestvreugde als met de Mariakoekjes mee mogen delen. (Eindelijk op, die droge dingen)

Buiten verwachting is het zo goed als droog gebleven, een paar spetters onderweg gehad maar niet noemenswaardig. Een paar stops gehad de eerste voor een bakkie en een w.c., de volgende voor een paar knackers en de laatste voor een appel.

In Sprang Capelle kwamen we op een kaarsrecht fietspad uit, dat moest volgens ons ook ooit een spoorbaan geweest zijn en inderdaad verderop stond nog een seinpaal en een bord met uitleg. Ooit heeft er een spoorlijn gelopen van Sprang Capelle naar Kaatsheuvel, nu een fijn fietspad waar veel gebruik van wordt gemaakt.

Vlakvoor onze eindbestemming, B&B de Mozaiektuin in Vlijmen, begon het toch even gemeen te regenen, maar goed we konden naar binnen. Opnieuw een leuk onderkomen, je kunt hier ook workshops mozaïek volgen, en begrijpelijk dat dan alles van mozaïek aan elkaar hangt, wel vrolijk. Kopje thee met mijnheer ("ik doe het B&B, mijn vrouw de workshops") gedronken en daarna door de stromende regen naar de  Chinees.

Écht lekker gegeten, nou hadden we ook een goede honger maar beslist een aanrader voor iedereen die van Chinees eten houdt en in de buurt van Vlijmen is.

Nog een paar kilometers erbij, eindstand vandaag 128 kilometer, zou best eens een record voor ons allebei kunnen zijn, in ieder geval van deze fietsvakantie. (Ondertussen even nagekeken en inderdaad stond ons vorige dagrecord op 118 km, gereden aan het Bodenmeer)

1. Harold van hees:
    19 mei 2015
    Proficiat met deze MIJLPAAL (1242,7423844747 mijl) En nog veel wind in de rug gewenst het laatste stuk !!
  2. Tonnie van Duijnhoven .:
    19 mei 2015
    Gefeliciteerd 2000 kilometer op de teller en zo lezen nog prima in vorm op weg naar Cuijk.
  3. J0senfrieda celissen josenfrieda hom 'nl:
    19 mei 2015
    gefeliciteerd wij hadden het niet gehaald wanneer kommen jullie weer hom en houw de moet er in tot weer eens doeiiixxx