Maandag 2-6-2014

2 juni 2014 - Immenstaad am Bodensee, Duitsland

Vanmorgen vroeg al een hartgrondig scheisse laten horen, de eerste douche weigerde helemaal, daar kom je dan achter als je in je blootje staat, de tweede gaf nog geen minuut water, dus schuimend en wel naar een wastafelhokje want ik had maar een muntje meegenomen. Grrrmmmm, slechte start en ik had al niet zo best geslapen, paar keer wakker geworden van de regen.

Maar nu schijnt het zonnetje al zijn er wel veel wolken, we laten de lange broeken uit en fietsen rond 8.45 naar Meersburg waar we het veer naar Konstanz nemen. Er zit nu niet zoveel druk achter als bij de vorige oversteek, die vertrekt maar 1 keer per uur, maar deze gaat ieder kwartier. Opstappen niet vanuit de haven waar de rondvaartboten uit vertrekken maar aan de andere kant van Meersburg. Daar moet je dan zelf achter komen want zo behulpzaam was de caissière bij de haven van de week niet.

De overtocht zal hooguit 15 minuten geduurd hebben en dan fietsen we rechtsom richting Bodman, wederom mooi, mooi, mooi maar met veel meer klimpartijen dan de vorige route. Het is hier ook lang niet zo druk met fietsers als van de week toen we linksom om het meer gingen. Rond een uur of 1 zijn we bij Ludwigshafen aan de kop van het meer, waar we op een bankje onze broodjes opeten. Er hangen donkere wolken maar het is nog steeds droog gebleven, blijven we de bui voor? Een kilometer of 8 voor Meersburg moeten toch de jassen opgezocht worden en rijden we een kilometer of 3-4 door de regen. Daarna kunnen we in Hagnau gewoon op een droog bankje, een kaart naar Rob en Madelon schrijven, hier en ook op de camping is geen drup gevallen. Nog even langs de super en dan rijden we om een uur of 4 weer de camping op, even opfrissen en lekker in mijn korte broek dit verslagje schrijven en dan verder met het 2de deel van Nicci French "dinsdag is voorbij",nou mooi niet, de maandag wel bijna : en weer kunnen we iemand feliciteren, Benjamin van harte!

Gereden afstand vandaag: 82 km.

1. Wim Grutters:
    2 juni 2014
    Spannend allemaal.De foto's zijn prachtig.Mooie streek.Ik dacht dat ze alleen maar duits Bier hadden.Maar toch een duveltje.Fiets ze en tot ziens.Ans en Wim.
  2. Marijke Jacobs:
    2 juni 2014
    Klinkt goed allemaal, jullie hebben deze vakantie duidelijk goed weer verdiend.
    Er komen ook bekende dingen voorbij in het verhaal.
    Meersburg is een erg leuk plaatsje, zeker de moeite waard, met een aantal erg leuke winkeltjes.
    En jullie hebben alweer veel kilometers gemaakt, pas maar op voor blaren op jullie achterste.
    Nou, nog een week te gaan, hopelijk met goed weer. Hier gaat het ook erg warm worden in het weekend.
    Geniet er nog maar van, fiets ze en tot volgende week.
    Groetjes, Hans en Marijke
  3. Dyan en Remco:
    2 juni 2014
    Hallo daar, fijn dat jullie goed weer hebben en het naar jullie zin hebben!! Nog maar goed van genieten voor je het weet is het weer voorbij!! Tot volgende week. Liefs Dyan en Remco