Maandag 22 april 2019

22 april 2019 - Cuijk, Nederland

Om 8.15 uur werd het ontbijt incl. kennismakingsbabbel op onze kamer geserveerd. Ook dit was weer ruim voldoende. Een prima B&B dat we kunnen aanbevelen! Pas om 9.00 uur, een latertje voor ons, reden we weer langs de Vecht terug naar Breukelen. Grappig bord onderweg in het water gespot: stapvoets varen, is dat goed Nederlands?

Van Breukelen naar Utrecht door en over de Utrechtse Heuvelrug naar de Bilt, Zeist, Rhenen, waar we voor een bakkie + afstappen. Vervolgens komen we op de Grebbeberg waar we een paar foto’s schieten, we zijn tenslotte toeristen in eigen land. Een helling van 7% naar beneden en dan komen we pas uit het stedelijk gebied waar we vanaf Utrecht al in zitten, 58 kilometers verkeer langs ons heen gehad. Met de pont de Rijn over naar Dodewaard en dan krijgen we op de dijk met behoorlijke wind te maken. Voor de brug van Ewijk stoppen we even voor een knacker, het beleg waaide ervan af! Met vernieuwde energie de Waal over via Beuningen naar Nijmegen, in Cuijk gaf de navigatie het pas op, had toch vanaf Breukelen aangestaan en ons (Ben) goed de weg gewezen. Eerlijk gezegd vind ik het niks, fiets liever bewegwijzerde routes zodat ik mee kan kijken en niet gestuurd hoef te worden. Om 16.45 uur en na 104 kilometer staan we thuis op de stoep, uitpakken, douchen en Floor op halen die voor het eerst naar de Ankerplaats in Herpen is geweest. Onderweg horen we op de radio dat het de warmste paasdag ooit is geweest met 26 graden in Volkel!

Hoezo mazzelaars????

1. Elly van Os:
    22 april 2019
    Zó n weer wil je vast ook wel op weg naar Italie !
    Leuk verhaal wederom.
    Je maakt wat mee onderweg zo en komt op plekjes waar je normaal niet zou komen.

Knap gedaan hoor.
    Nu weer genieten van Floor.....
  2. Margo Huizinga:
    22 april 2019
    Heerlijk weekend gehad dus!
  3. Johan van Dijk:
    Schitterend fietsweekend gehad.
  4. Egbert:
    23 april 2019
    Ha Monique en Ben. Heb vanmorgen jullie reisverslagen gelezen. Weekend weggeweest. Knap gedaan! Bijna 400 km. En heerlijk weer. Mooi tripje. Zo zie je dat Nederland best mooi is en je dus niet altijd ver weg hoeft om mooie dingen te zien. Italië gaat wel lukken denk ik. Goeie voorbereiding en test geweest. Groeten Mirjam en Egbert
  5. Rina Verbiesen-Peeters:
    23 april 2019
    Kei leuk om jullie te volgen

Groetjes Wil en Rina
  6. Nel:
    3 mei 2019
    goed voorbereid op de grote tocht, top