Maandag 27-4-2015

27 april 2015 - Biarritz, Frankrijk

De hele nacht heeft het gegoten en voordat we de eerste 2 kilometers gefietst hadden stonden we al te schuilen, hoosbuien gigantisch! Bij 4.50 kilometer liep mijn ketting eraf, gelukkig hadden we een mooi afdakje binnen bereik want ook toen viel er weer flink wat naar beneden, en zo is de hele ochtend verlopen, op en af van de fiets tot dat er geen schuilplaats voorhanden was en we ons toch maar kletsnat hebben laten regenen. In de middag klaarde het gelukkig op en hebben we zelfs even op een bankje kunnen picnicken. De route staat niet zo best aangegeven  en daardoor zijn we een paar keer de fout in gegaan maar uiteindelijk konden we toch weer de route oppikken. Veel fietspaden vandaag gehad door mooie natuurgebieden. Op een gegeven moment stonden er hekken voor een pad, wij niets in de gaten slingeren er omheen en vervolgen de route, hele stukken fietspad ondergelopen! Ach, daarom stonden die hekken er natuurlijk....slim..

Na 78 kilometer bereikten we het hotel in Moliets-et Maâ, omgekleed en het dorpje ingegaan voor wat boodschappen en daarna richting kust om een hapje te eten, komt de dagstand vandaag op toch nog 89 kilometer.