Maandag, 29-5-2017

29 mei 2017 - Saint-Lothain, Frankrijk

Ondanks het 1.40 m bedje en de warmte hebben we goed geslapen en na een eenvoudig maar goed ontbijt worden we om 8.45 uur uitgezwaaid door het echtpaar waarbij het hondje kans ziet te ontsnappen en achter Ben aan komt.

Wederom een prachtige dag door nòg mooiere natuur dan de dagen hiervoor. We zitten in de Jura en rondom ons heen zien we echte bergen.

De eerste 40 kilometers gaan vanzelf, zelfs de klimpartijen. Dan wordt de temperatuur hoger en komen de pijntjes bij mij te voorschijn en vanaf 60 kilometer weet ik niet meer hoe ik op mijn zadel moet zitten en begint de trein door mijn hoofd te spoken.

Helaas wil Ben daar niet van weten. De verwachting is dat dit onze laatste lange fietstocht zal zijn en de natuur wordt steeds mooier dus neem nog een slok water en een madeleine dan kunnen we weer verder.

Ik wil het ook zeker niet missen maar ben tegen het einde wel een kilometer of 4 gaan lopen, dat ging sneller dan fietsen. Van te voren was mijn ketting eraf gesprongen waardoor ik ook al een stuk had moeten lopen omdat Ben het niet in de gaten had en bij de eerstvolgende splitsing me op stond te wachten.

Onderweg langs twee bezienswaardigheden gekomen, Grottes d' Osselle, druipsteengrotten en Arc-et-Senans, gebouwen uit 1773 waar we alleen even door de poort hebben gekeken. Ook nog over een mooie brug over de Doubs gefietst.

We zitten weer in een B&B, Clos de la Gourmandière in Saint-Lothain, met zwembad, grote kamer en prachtige badkamer maar niet zo idylisch als gisteren.

Gauw nog een duik genomen voor de zon helemaal weg was, rond 19.00 uur is de lucht helemaal dichtgetrokken, een verschil met gisteren toen zaten we om 21.00 uur nog in de zon.

Dagafstand: 82 km, max snelheid 44 (m&b) hoogtemeters 885, max klim 14% totale afstand: 800 km

1. Klaas:
    29 mei 2017
    Heb je voor een treintje niet minimaal 3 fietsers nodig? ;-)
    Ziet er weer geweldig uit allemaal!
    Genieten met een hoofdletter G.... :-)
  2. Elly van Os:
    29 mei 2017
    En zo is elke dag weer anders.......
    Natuur wordt inderdaad steeds mooier zie ik op de foto's.
  3. Agnes:
    30 mei 2017
    Petje af hoor , ik doe het je niet na . Wat een prachtig panorama , geniet ervan . Leuk elke dag het verslag van jullie , ik kijk er echt naar uit , heel leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur . En houd vol he
  4. Margo Huizinga:
    Volhouden, meid!
  5. Johan van Dijk:
    30 mei 2017
    Het blijven schitterende verslagen en zoals ik lees zien jullie prachtige dingen onderweg. Ga zo door en volhouden.