Maandag 9 mei 2016

9 mei 2016 - Ulbjerg, Denemarken

Maandag 9 mei 2016

Mijn joggingkleren aangetrokken en moed verzameld, het is op de kop af een week geleden dat ik gelopen heb. Ik loop vanaf de camping naar de fjord over een gemaaid hellend pad, wat een mooi gezicht zo ’s-morgensvroeg, een paar zeilbootjes en flink wat zandplaten, het is eb. Terug tegen de helling op, mijn kuiten spatten bijna uit elkaar. Maar 2 km is me toch te weinig dus nog een stukje over de camping die uitgestorven is, wat een rust, dan over een bospad nog een keer naar het water en weer terug wat iets beter gaat. Tref nog een Nederlander voor zijn caravan, in ons straatje, met bijna allemaal vaste plaatsen, is iedereen vertrokken, stilte voor de Pinksterdrukte. Het belooft opnieuw een warme dag te worden het is nu al lekker zonnig.

De pijp leeg! Een dikke 77 kilometer gefietst met flink wat klimmen en wind en weer 30 graden geweest! Dat hadden we echt niet durven dromen na een Koningsdag die kouder was dan Kerstmis.

We hadden niet echt een plan voor vandaag dus aan Pierre de campingeigenaar gevraagd wat we hier in de buurt niet mochten missen en hij raden ons aan naar de Klint te gaan. Nou waren we dat toch al van plan maar deze kliffen liggen zo ongeveer om de hoek dus niet echt iets om de dag mee vol te maken. Goed, op naar de Klint, wat rondgekeken en wat gefotografeerd, ook hier een Meermin op een kei en dan besloten om door te fietsen naar Skive. Een route gevolgd die niet echt spectaculair te noemen is en ons ook nog eens flink heeft omgeleid. Op een gegeven moment zeg ik tegen Ben, als we zo dadelijk een kerkhof zien, even afstappen. Ik moest plassen en gisteren konden we daar voor op een kerkhof terecht, je kon er zelfs douchen!

Tegen 3en pas in Skive, een poging gedaan om bij het fjord te komen, mislukt. Een poging gedaan om wat te eten op een terrasje, mislukt. Bij de super een broodje en pastasalade gehaald en op een bankje op zitten eten. Vervolgens op de navigatie terug naar Ulbjerg, die rit heeft veel goed gemaakt. Mooie vergezichten , vaak uitzicht op het water of op heuvels, het heeft hier ook wel wat weg van Zuid Limburg. Een paar keer gestopt om wat te drinken en te eten. Zegt Ben die zijn benen aan het bestuderen is, ik geloof dat ze flink rood zijn geworden. Ja, antwoord ik, mijn kont ook! Geloof toch echt dat mijn conditie vorig jaar een stuk beter was, toen waren we in deze periode met onze tocht door Frankrijk bezig. Nu met een Radler in bikini uitpuffen voor ons heerlijk huisje.