Voorjaarsvakantie Bodenmeer Donderdag 29-5-2014

29 mei 2014 - Immenstaad, Duitsland

Ons streven om 6.00 uur te vertrekken hebben we gehaald, 2 minuten voor 6 stap ik naast Ben in de auto en ben voor we bij Venlo de grens overgaan al weggezakt. De strijd om mijn ogen open te houden kan ik niet winnen. We zijn 2x gestopt om te tanken en wat te eten, wat is het druk bij de benzinestations! Bij de 2de stop is er niet eens plaats om te parkeren dus rijden we na het tanken een kilometer door om op een parkeerplaats een plekje te vinden, wat gelukkig wel lukt. De hele reis verloopt vlot tot een goede 60 km. voor de camping: Stau en niet te zuinig...een file van een kilometer of 18 dankzij een Baustelle en verschillende aanrijdingen en ander autoleed. Als we er uit zijn rijden we al langs het meer wat ook niet zo vlot gaat maar waar we al van mooie uitzichten kunnen genieten. Tegen 4en arriveren we op camping Schloss Helmsdorf waar ik verwelkom wordt met "ach Sie sollen Frau von Hees sein",kennen doen ze me uberall.  De eerste indruk van de camping is groot en vol maar we hebben een prima plekje, centraal gelegen. De camping ligt direct aan het Bodenmeer heeft een eigen haven en een restaurant met terras aan het water, wij weten heel zeker dat we ons hier prima gaan vermaken! Voor het opzetten gaan de lange broeken al uit, de zon doet prima haar best. Na het opzetten, eten en de koffie lopen we even naar het meer waarna Ben al gauw wegzakt, hij vindt dat hij een uur of 4 op mij achterloopt qua slaap....dus liggen we al op tijd in bed, bijtanken!!

1. Wim Grutters:
    30 mei 2014
    Ziet er leuk uit.Geniet er maar van.Het is je gegund.We lezen en zien wel ,hoe het met jullie verder gaat.Groetjes Wim.
  2. Annie Manshanden:
    31 mei 2014
    Ziet er erg leuk uit. Nog veel fietsplezier verder met mooi weer!
    Groetjes Annie
  3. Ineke:
    31 mei 2014
    Heel veel plezier daar Am Bodenmeer! Ziet er mooi uit genieten dus!