Vrijdag 14 juni van Portogruaro naar Quinto di Treviso

14 juni 2019 - Quinto di Treviso, Italië

De laatste etappe hoe jammer is dit! Maar we hebben genoten en wat hebben we het er goed vanafgebracht. Even leek het vanmorgen alsnog verkeerd te gaan. Na dertien kilometer gefietst te hebben begint Ben zijn fiets opeens als een gek te ratelen. Schaduw van de Lidl opgezocht om te kijken wat er loos was. Gelukkig was het alleen de snelbinder die om de as van het achterwiel heen gegaan was en was het euvel al snel verholpen. Meteen even, lekker vertrouwd, bij de Lidl naar binnen voor een rol biscuitjes en een appeltje voor morgen in het vliegtuig.

Iedere ochtend voordat we weg fietsen hebben we elkaar gekust en een goede reis gewenst. Dit gebeurde vanmorgen voor het zebrapad waardoor er een kleine opstopping ontstond met in de voorste wagen twee jonge vrouwen die er vrolijk om moesten lachen en spontaan begonnen te klappen.

Het is vandaag de drukste dag van de hele vakantie geweest qua verkeer. Op veelal drukke wegen gezeten met heel wat voorbij denderende vrachtwagens. Leuk is wel als er voor je getoeterd wordt en er een duim uit een raampje wordt gestoken.

Buiten het drukke verkeer ook weer door veel dorpjes waar we op sommige plaatsen nageblafd worden (morgen weer naar onze eigen blafferd die we echt wel gemist hebben) en ook weer langs veel wijngaarden. Apart dat er op verschillende velden voor iedere rij druiven een rozenstruik stond. Al bij al een mooie afwisselende etappe waarbij we ook nog een stukje van Treviso meegekregen hebben. Mooie oude stad lijkt op Portogruaro maar dan in het groot.

Tien voor drie rijden we de stoep op van Locanda Stella D’oro, vijf minuten van het vliegveld, waar we overnachten en dat een contract met fietsvervoerder Soetens heeft zodat onze fietsen hier achterblijven en wij zonder problemen en gedoe terug kunnen vliegen met onze vrienden van Ryanair....Binnen twee weken zorgt Soetens ervoor dat we de fietsen weer thuis hebben. Dit is de derde keer dat we gebruik maken van deze transportservice die ons goed bevalt.

Dat waren dan de laatste 69 km van weer een onvergetelijke vakantie, behalve dat we het er goed vanaf hebben gebracht hebben we het ook (weer) met het weer geweldig getroffen! We hebben op verschillende stukken gezeten waar ik er niet aan moet denken dit in de regen te moeten fietsen. Ook lichamelijk is het goed gegaan, buiten Ben zijn heup dat nog wel een vervolg zal krijgen, hebben we allebei geen enkel ander pijntje gehad, zelfs geen zadelpijn! Ook zijn we allebei in het zadel gebleven wat niet altijd even vanzelfsprekend is, en geen enkele lekke band gereden. Alles was Top! Nu nagenieten en gauw van mijn blog een boek laten maken.

Totale afstand 1812 km met de dagtochtjes in Grado en omstreken erbij komen we uit op 1930 kilometer.

1. Klaas:
    14 juni 2019
    Nog 1 nachtje rust, geniet er maar van. Tot morgen!
  2. Marion:
    14 juni 2019
    1930 x respect ! Weer genoten van jullie reisverhaal en....goede vlucht terug !!
  3. Marijke Jacobs:
    14 juni 2019
    Helemaal super, wat een prestatie!!
    En dat je reacties krijgt, snap ik . De Italianen zijn absoluut geen fietsers. Jaren geleden hebben ze in Iseo onze fietsen staan bewonderen alsof het f kroonjuwelen waren.
    Nu nog een fijne terugreis morgen en dan terugkijken op een super vakantie.
    Nogmaals petje af voor jullie prestatie!!!
    Tot gauw.
    Diepe buiging voor beiden
    Welkom in Cuijk
  6. Anita:
    15 juni 2019
    Toppers die jullie zijn. Fijn dat jullie hebben genoten en weer heelhuids thuis zijn.
    Petje af.
  7. Nel:
    15 juni 2019
    als ik nog eens naar de laatste foto's kijk en dat vergelijk met de temperaturen die we in Schotland krijgen.... met regen.... ben ik toch wel een beetje jaloers!