Vrijdag, 16 juni 2017

16 juni 2017 - Riudellots de la Selva, Spanje

Nadat we voor het laatst op het terras hebben ontbeten, het huis aan kant en afgesloten hebben, duiken we klokslag 9.00 uur voor de allerlaatste keer de berg af, richting Girona. We hadden bedacht dat het veelal langs drukke wegen zou zijn en daar had ik me dan ook op ingesteld, niets bleek minder waar. De navigatie stuurt ons via Palafrugell naar Palamos waar we al direct op een Vies Verde komen met de naam Tren Petit.

Ik ben erg zwaar beladen met mijn souvenirs van keramiek en heb helemaal geen zin in verharde zandpaden met kiezels, als er dan een moment is dat ik asfalt zie, pak ik die weg en is er even gemor.

We vervolgen de weg door Palamos en Platja d'Aro, twee drukke plaatsen met veel verkeer, als er dan op de hoogte van Castell d'Aro weer een mogelijkheid is om op een Vies Verde te komen, Ruta Carrilet, grijpen we die met vier handen aan. Door een truck met oplegger bijna van de weg te worden gereden is ook niet alles!

We pauzeren voor een koude cola in een voormalig treinstation en eten een broodje onderweg bij de supermarkt. Het is zo ongelooflijk heet! Ik zie de temperatuur per 10 meter oplopen naar een graad of 47!! We drinken 3 liter water, 1,5 liter jus d'orange, 0,7liter cola, 2 pakjes chocomelk en ieder nog een koude latte en komen nog dorstig aan bij het hotel! Daar brengt een stevige pul bier uitkomst!

Onze fietsen worden direct opgeborgen in een speciale kamer die al zo goed als vol staat met fietsen die allemaal door Soetens moeten worden opgehaald om naar Nederland te worden vervoerd. Gat in de markt, blijkbaar.

Even lekker bij het zwembad gelegen en wat op en neer geappd met vrienden en familie, je moet wat als je e-reader het laat afweten....grapje jongens, maar dat k....ding deed het echt niet. Nu gedouched en gaan we hier iets te eten zoeken.

Dagafstand 68 km, max snelheid 37, hoogtemeters 390, max klim 8%.

Totale afstand van de route 1857 km waar nog precies 100 km bijkomen die we rond Pals hebben afgelegd. 1957 op de teller!

1. Ineke:
    16 juni 2017
    Monique het is vandaag 16 juni hoor en geen juli zou je wel willen he om nog langer te blijven! Goede terugreis!
  2. Elly van Os:
    16 juni 2017
    Komt vast door de hitte Ineke
    Jemig wat heet zeg.
    Fijne vlucht morgen. Moet toch een fijn gevoel geven dat je niet ook nog eens terug hoeft te fietsen.........
  3. Annie:
    17 juni 2017
    wat een geweldige prestatie van jullie! Super!
  4. Johan van Dijk:
    Goede terugreis.