Vrijdag 20 mei 2016

20 mei 2016 - Münster, Duitsland

Vrijdag 20 mei 2016

De wekker gezet zodat we op tijd weg waren voor de laatste fietstocht van deze vakantie. Na de buurhond een knuffel te hebben gegeven (een kruising tussen een St. Bernard en een of andere berghond) zaten we tegen 9.00-en op de fiets, in lange broek en regenjack. Het was nog droog maar er hing een knap donkere wolk te dreigen. Het is bij dreigen gebleven de echte bui kwam pas toen we weer in de caravan zaten. De enige bui van betekenis in een dikke twee weken, wat hebben wij mazzel gehad, zo vroeg in het seizoen en met de land keuzes die we gemaakt hebben.

Er lopen hier diverse fietsroutes die we zelf (Ben) aan elkaar geknoopt hebben tot een ronde van 93 kilometer. Zo hebben we een stuk van de Werse Radweg,de Ems Radweg en van de Europaradweg R1 gereden, op de laatste zaten diverse fietsvakantiegangers. Langs  riviertjes, door bossen en velden, in dit gebied liggen veel aspergevelden, en door twee mooie plaatsen, Telgte en Warendorf, waarvan vooral de laatste bijzonder mooi was met zijn vakwerkhuizen. Op de terugweg een bordje gemist en een eind langs een N-weg opgereden wat ik geen probleem vond anders was de route wellicht nog langer geworden en waren we alsnog door een buitje overvallen, nu kunnen we zeggen dat we het de hele vakantie droog hebben gehouden! Terug gekomen op de camping hebben we een tafeltje gereserveerd in de Gaststätte om over een uurtje onze vakantie af te gaan sluiten met een lekker bord asperges!

1. Tonnie van Duijnhoven .:
    22 mei 2016
    Genoten van een welverdiende vakantie . Altijd leuk om te lezen van jullie vakantie verblijf .