Vrijdag 6-6-2014

6 juni 2014 - Immenstaad am Bodensee, Duitsland

Het zit erop, we hebben het voor elkaar gekregen om het hele Bodenmeer incl. de Untersee vanuit Immenstaad rond te fietsen.  Vandaag hebben we allebei een dagrecord gereden:118 km!

Vanmorgen tegen 8-en weg gefietst naar Friedrichshafen waar we voor de 2de keer deze vakantie het veer naar Romanshorn hebben genomen, laten we eens gek doen en een koffie aan boord nemen, 7,50 euro, Zwitserse prijzen, 't was wel goeie...

Prachtig weer gehad, zeker de 30 graden gehaald, soms was het gewoon puffen vooral omdat er ook een paar stevige klimmen inzaten, kicken..

Veel foto's gemaakt vooral van de Alpen, tig keer dezelfde berg, maar ook in Stein am Rhein, zo'n prachtig plaatsje, daar is het dan ook direct weer drukker. Er waren sowieso veel fietsers op pad, hoe zal dat hier van de zomer zijn....

Goed 4 uur reden we Konstanz weer in waar we het veer naar Meersdorf hebben genomen, ook deze oversteek hebben we van de week gemaakt maar dan in de andere richting. Een hele drukte ook op de boot, iedere 10-12 minuten vertrekt er in de spits een boot naar de andere kant en wat ze erop laden!

Ook in Meersdorf veel mensen op de been waar wij qua leeftijd toch een stuk onderzitten, maar ook jonge gezinnen. Daar op de boulevard een ijsje gegeten en nog maar eens de Alpen gefotografeerd, het blijft  zo'n indrukwekkend panorama!

Het idee om vandaag uit eten te gaan hebben we maar gelaten voor wat het was, een lekkers stuk vlees bij de super gehaald met sla en aardappelgratin en een stuk aardbeiengebak als toetje, dat fietste er goed in en dan kunnen we tenminste zitten of hangen zoals we het zelf willen.

Ondertussen staat de hele camping vol, wat wil je ook, Pinksteren en dan zulk weer, voor ons wordt  het morgen jammer genoeg de laatste dag, we hadden het hier nog wel een paar dagen uit kunnen zingen.

1. Kees en Tonnie:
    6 juni 2014
    Dag Ben en Monique,
    Wij volgen jullie reislog van t rondje Ierland. Omdat wij nu ook deze fietstocht maken. Zitten nu in Glengariff.
    Wij genieten net zoals jullie hebben gedaan van het prachtige Ierland .
    Tot vandaag prima weer gehad, bijna droog, maar vandaag flinke regen en stortbuien,zoals Ierland die kent.
    Vandaar dat wij nu ook zien dat jullie de Bodensee rond fietsen.
    Dat hebben wij 4 jaar geleden gedaan en 2 jaar geleden naar Rome.
    Bedankt voor jullie reislog, het is leuk om informatie en tips eraf te halen.
    Geniet nog van jullie laatste dag en wie weet tot ziens.
    Groeten Kees en Tonnie uit Rijkevoort.
  2. Ben:
    6 juni 2014
    Wat leuk dat onze verhalen gelezen en gebruikt worden. Geniet nog van Ierland, als jullie nog niet in Portugal gefietst hebben, dat is ook beslist een aanrader!
  3. Margo Huizinga:
    7 juni 2014
    Jammer dat het er al weer op zit voor jullie! Wij mogen nog twee weken:-).
  4. Harold van hees:
    7 juni 2014
    Hoi ben&moniek ik krijg er zelf ook zin in om te gaan fietsen na al deze verhalen,ga daarom zometeem m'n nieuwe e-bike ophalen bij hans lemmens . Veel plezier nog en een goede reis naar huis GR H