Vrijdag 24 mei 2019 van Miltenberg naar Tauberrettersheim.

24 mei 2019 - Tauberrettersheim, Duitsland

Om 9.15 uur vertrekken we en drie kwartier later hebben we al weer foto’s gemaakt en zitten de jassen achterop. Mijn fietscomputertje geeft dan al 24 graden aan!

Vanaf Miltenberg volgen we het dal van de Erfa, een prachtig groen landschap zo tussen de bergen en door de bossen. Een gestage klim van 20 kilometer tot aan Hardheim met pittige hellinkjes en dito afdalingen.

In Schweinberg begint een helling naar het hoogste punt, langs de kant van de weg afbeeldingen van de kruisweg...hoe toepasselijk!

Net als gisteren wordt er vandaag weer gevraagd waar we met das vielen Gepäck op af gaan. En net als gisteren dwingen we respect af met ons antwoord. De man die het ons vandaag vroeg zit enige tijd later op een terras als wij weer voorbij komen. Een stuk verderop strijken wij neer met onze appeltjes, en daar zul je hem weer hebben. Zegt hij dat hij ons graag voor een kopje koffie had uitgenodigd maar we gingen te snel...ja daag had dan geroepen! Maar goed een aardige man die om een praatje verlegen zat en ons graag het een en ander van de omgeving wilde vertellen.

De grap van vandaag horen we een stuk verderop als we moeten afstappen voor een onverwachte helling in een bocht. Of we weten waar we onze bikes moeten opladen! Die houden we erin!

Pas na 43 kilometer het is dan 13.00 uur pauzeren we voor een koffie met iets erbij in Tauberbischofsheim. Ik bel daar even met mama die blij is iets van ons te horen.

De tocht gaat verder over Lauda waar we de plaatselijke held, Tijl Uilenspiegel fotograferen en over Bad Mergentheim waar we in het voorbij gaan de oude markt vastleggen. We fietsen door een wijnstreek, onderlangs hellingen met vele wijnstokken en in diverse plaatsjes zijn proeverijen en binnenkort wijnfeesten.

Het eten voor vanavond halen we in Weikersheim een kilometer of vier voor Tauberrettersheim waar we wederom logeren in een hotel Krone genaamd. Terwijl ik loop te vloeken in de Edeka omdat ik het niet zo snel gevonden kan krijgen en Ben niet te lang bij de fietsen wil laten wachten staat die ondertussen gezellig te kletsen met twee fietsers.

Tegen 16.30 uur arriveren we bij het hotel, het eten nuttigen we op een bankje aan de Tauber om daarna bij de concurrent van ons hotel op het terras aan de Tauber voor een Weiße te gaan.

Dagafstand van vandaag 82 kilometers, 631 hoogtemeters, max. snelheid 35 gemiddelde snelheid 15, zomaar wat weetjes.

1. Elly van Os:
    24 mei 2019
    Wat een idyllisch plaatsje aan Tauber.
    Enne.......fiets weer opgeladen ? Hihi
    Blijkbaar zijn jullie uniek door op eigen kracht dat eind te fietsen 👍🏻👍🏻👍🏻
  2. Riet en Tiny:
    24 mei 2019
    Ha Monique en Ben,
    Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Jullie zijn wel echte doorzetters en maken pittige afstanden per dag! Hopelijk gaan jullie nu verder met het mooie weer dat je nu hebt. Heel veel succes en we blijven jullie volgen! Op naar de volgende dag!!
    Groetjes van je sportcollega's uit Haps!
  3. Herman en Dora:
    25 mei 2019
    inderdaad leuk om jullie dagelijks te volgen , nog veel fiets plezier, echte bikkels zijn jullie . Met de auto vinden wij Italië nog veel te ver,
    jullie doen het gewoon op de fiets, GEWELDIG!!!