Vrijdag 30-5-2014

30 mei 2014 - Immenstaad, Duitsland

Om 8 uur kan ik het in bed niet meer houden, moet eruit, runkleding aan en mijn bewegingsapparaat in werking zetten. Al die uren stil zitten in de auto gisteren heeft mijn rug geen goed gedaan. Loop een rondje over de camping, hoe kom ik er in godsnaam vanaf? Zo simpel, maar loop de uitgang zo voorbij. Stukje richting dorp, even bij de jachthaven gekeken, en terug, slechts een goede 3km. Niet veel maar ben weer los en er zal vandaag vast wel meer beweging volgen..Lekker gedoucht, tenminste ik, Ben heeft geen beste eerste douchervaring opgedaan, hij heeft het schuim met een handdoek moeten verwijderen. Na het ontbijt valt er een buitje maar voordat we weg fietsen om de omgeving te gaan verkennen,is het weer droog en dat is het de hele dag verder gebleven. We fietsen eerst naar Friedrichshafen om te kijken hoe het met de veerdienst naar Romanshorn zit. Onderweg een groot aardbeien veld gezien waar volop geplukt werd en diverse fruit -en wijngaarden. Landelijk maar toch veel langs een drukke weg gefietst. We hebben vandaag meer fietsers gezien dan tijdens al onze andere fietsvakanties bij elkaar! Het is soms goed uitkijken, alles fietst hier jong en oud en vaak met karretjes achter de fietsen. Friedrichshafen is een gezellige stad, leuk gelegen aan het meer en toeristisch. Kaartjes gekocht voor de oversteek voor morgen. We willen vanaf de overkant door Zwitserland en Oostenrijk naar de camping terug fietsen. Na een lekker stuk appelgebak, bier/koffie zijn we naar Meersburg gefietst : wat een mooi stadje! Een oude burcht, vakwerkhuizen, levendige gezellige straatjes zowel in de onder -als bovenstad. Ook hier even bij de veerdienst gekeken voor de oversteek naar Konstanz, later in de week. 39 km. gefietst als we terug komen op de camping, lekker om "thuis" te komen, eten, wat lezen en schrijven, gelukkig heeft Ben toch internet aan de gang gekregen, dat had nogal wat voeten in aarde, en dan toch maar weer op tijd erin want morgen hebben we heel wat kilometers voor de boeg!

1. Ineke:
    31 mei 2014
    Leuk om jullie weer te volgen op jullie avonturen en fietstochten. Heel veel plezier. Ge Ineke