Vrijdag 7 juni 2019 van Buja naar Pradamano

7 juni 2019 - Pradamano, Italië

Wat heb ik lekker geslapen , dat is de eerste keer dat ik dat kan schrijven. Geen last van een denderde trein of rivier, geen uitgaande jeugd die je slaap verstoort, geen vroeg op gang komend verkeer, nee, zelfs geen kukelende haan. Wat een rust hier en als je dan ook nog eens vlak naast een openstaande balkondeur ligt, ook niet weggesmolten.

Voor het eerst buiten ontbeten met o.a. huisgemaakte marmelades en grote stukken watermeloen. Wat ik pas merk als we opstaan na het ontbijt is dat ik mijn fietsbroek niet helemaal droog heb aangetrokken, dat gevoel blijft me 43 km bij.

La Vie en Rose absoluut een aanrader voor wie deze kant op gaat. De echtgenote spreekt goed Engels en zo hebben we nog een leuk contact met een heel aardig en gastvrij echtpaar voor we vertrekken. En het zwembad? Daar was een verklaring voor. Het was nog nooit zo’n koud voorjaar geweest als nu. Tot voor kort was het nog maar zes graden, de temperatuur die hier in de winter normaal is.  Normaal gesproken hebben ze het in mei al staan nu werd het vandaag pas opgebouwd. Dus, als we van de week nog zin hadden om te komen zwemmen waren we welkom.

Om 9.00 uur worden we uitgezwaaid, het grote verschil van een B&B t.o.v. een hotel en hobbelen we van dorp naar dorp. Dan over gravel, dan over kinderkopjes, hoera een stukje asfalt om vervolgens over zelfs een stukje gras gestuurd te worden.

Vlak voor Udine komen we in een soort schoolreisje terecht. Een nieuwsgierig manneke vraagt me tijdens het inhalen waar we vandaan komen. Om 11.30 uur zijn we in Udine, 30 km op de teller en nog maar 13 van de dagetappe te gaan, en slechts nog een kilometer of 50 van onze eindbestemming vandaan. We hadden in principe vandaag Grado kunnen bereiken maar om 14.04 uur plat op een zonnebedje is toch ook wel erg lekker!

We hebben een uur in Udine weten door te brengen de meeste tijd op een terrasje. Maar welk terras? Nee, niet die aan de drukke weg laat ons daar onder het luifel gaan. We weten niet wat drukker geweest zou zijn, tussen de Italianen is het waarschijnlijk nergens rustig.

We gunnen ons weer een gebakje op de verjaardag van Paul deze keer dan pakken we vanavond een borrel op de bruiloft van Rob en Madelon, proficiat jongens!

Half twee fietsen we het terrein van Albergo Rivièra op. Op booking.com aanbevolen als zijnde op het platteland. Dat klopt als je de ene kant op kijkt, we moesten toch echt over een stuk industrieterrein met grote bedrijven, winkels en een wokrestaurant. Waar het vrouwtje dat tegelijk met ons aankomt ons naar toe wil sturen. Ga toch lekker wokken!! Nee, we hebben hier een kamer geboekt. Het duurde even voor het kwartje viel, we hoefden niets te eten we komen overnachten. Geef het toe, die gasten verwacht je nog niet om half twee. Hoewel...als er een zwembad is...

Voor de tweede keer deze trip een traject van 43 km. afgelegd. Hoewel we uit de bergen zijn en in de laagvlakte zitten 196 hoogtemeters gemaakt.

Totale afstand 1604 km.

1. Annie Manshanden:
    7 juni 2019
    Wat een kanjers!! 👍🍸😃
  2. Herman en Dora:
    8 juni 2019
    Onvoorstelbaar wat een mooie trip ,
    eigenlijk zijn we een beetje jaloers dat wij deze trip op de fiets
    nooit zullen presteren , na 50 km hebben we al zadel pijn.
    Maar nu genieten we ook dagelijks van jullie verhaal en foto s
    Nog steeds PETJE af jullie redden het !!!