Vrijdag, 2 juni 2017

2 juni 2017 - Chabeuil, Frankrijk

Zoals iedere dag hadden we vandaag ook weer het ontbijt voor 8.00 uur afgesproken.

Er is gedekt voor vier Pepita en Giancarlo eten gezellig met ons mee zo ver als mogelijk is in ons koeterwaals Frans. We vertrekken tegen 9-en opnieuw met een lekker zonnetje of het nooit anders is geweest.

Onderweg zijn ze op verschillende plaatsen de weg aan het schoonmaken, de bui van gisteren heeft veel modder en zand op de weg gespoeld. We komen langs veel kersenboomgaarden en abrikoos of perziken, dat is ons niet helemaal duidelijk. Lekker kunnen fietsen en goed op kunnen schieten.

Als ik me suf loop te zoeken naar koude machiato in de Intermarché staat Ben buiten gezellig te kletsen met een Nederlands stel motorrijders die vertrokken waren voor ik buiten kwam. Nu staat er een stel uit Helmond net als wij op de fiets. Hij een sulletje met 5 tassen, zij een haaibaai met slechts 2 tassen op hun erg dure fietsen. Het is net Truus de Mier: tutetetu, over de bergen: " hetkomtzoalshetkomt, wenemenzeállemaal!" Brrrr. Moven.

Ergens in de schepping heeft Onze Lieve Heer een fout gemaakt, vals plat, het zal toch nooit de bedoeling zijn geweest dat we denken dat we dalen als we moeten klimmen!

Voor het eerst sinds dagen, of weken (?) het gevoel van tijd is helemaal weg, belanden we in een grote stad, Romans, waar het markt is en een druk verkeer. Met ons broodje een park opgezocht om uitgerust aan de laatste etappe van vandaag te beginnen.

De laatste 20 kilometer hebben we de wind flink op onze neus. We zijn door bergen omsloten en we passeren de eerste lavendelvelden.

Opnieuw was het spannend waar we terecht zouden komen, als de navigatie nog een kilometer of 2 aangeeft komen we door een erg leuk plaatsje waar we straks naar terug gaan om wat te eten. We rijden het plaatsje weer uit en gaan opnieuw het platteland in, bij een grote boerderij geeft hij aan dat de bestemming bereikt is.

Nee! Zoiets moois hebben we nog nooit gehad!! Het lijkt als of we een kasteel binnen komen, een hele grote hal met een versleten stenen trap die ons naar ons Verblijf Leidt. Een mega badkamer, apart toilet, een ínloopkast (!) waar nu ons wasje in hangt te drogen, een zeer royale slaapkamer en alles even mooi. We zijn er stil van!

Gauw het wasje gedaan en onze badkleding aan getrokken om nog even van het zonnetje en van het zwembad te kunnen genieten. Ik zou willen dat het drie uur was i.p.v. zes uur!

Dagafstand tot nu: 83 km, hoogtemeters 795,max klim 7%, max snelheid 45 km.

1. Klaas:
    2 juni 2017
    Mooi plekje om een dagje uit te rusten......?
  2. Elly van Os:
    2 juni 2017
    Hoe leuk wat jullie meemaken allemaal zo samen !!!
    Ben eigenlijk, op het fietsen na, best jaloers.
    Eet smakelijk en succes voor morgen. Gr
  3. Johan van Dijk:
    2 juni 2017
    Wat een luxe een soort kasteel met alle ruimte, groot, groter, grootst.
    Daar kun je van genieten als een kasteel heer en dame. Op naar morgen, weer een nieuwe uitdaging, succes wederom.
  4. Klaas:
    3 juni 2017
    Gelukkig, toch nog de foto's. Weer heel mooi! Genieten :-)