Vrijdag 6 mei 2016

6 mei 2016 - Ulbjerg, Denemarken

Vrijdag 6 mei 2016

Heel slecht geslapen, zelf in de kreukels en Ben die ligt te kumen die heeft zo’n last van heup en been, o,o,o, stelletje kneuzen.. Voordat we om  8.15uur van de camping rijden ga ik nog even afwassen wanneer ik terug loop zie ik dat Ben de auto voor de caravan wil zetten, het enige wat er nog op het veldje staat is het opstapje met daarop onze slippers en ja hoor, ik zie het gebeuren hij rijdt zo tegen het opstapje aan, niets in de gaten! Gelukkig is er niets beschadigd.

Jammer voor mij hebben we weer een tunnel op de route, de Elbetunnel in Hamburg, effe slikken en doorgaan, ook verschillende Baustellen die zijn voor Ben dan weer vervelend. Bij de grensovergang moet al het verkeer achterelkaar, een voor een, de grens over, zou het een controle vanwege de vluchtelingencrisis zijn?

Tijdens een sanitaire stop komt er een herinnering in me op dat ik Nicole toen ze nog zo klein was een tuinbroek aan had gegeven, vakantieoutfit  die haar zo leuk stond maar o zo onhandig was vooral op die hangtoiletten in Frankrijk, daar was niet over nagedacht.. waar blijft de tijd, het is een cliché maar waar, de tijd vliegt!

Nadat ik weer weggezakt ben wordt ik erbij geroepen om mee op te letten, we zijn ondertussen van de snelweg af, om 14.30 uur rijden we camping Ulbjerg op. De Hollandse eigenaar geeft me een plattegrondje mee en na enig gepuzzel en met behulp van een goed Nederlands sprekende mevrouw vinden we onze stek.

Spannend, Ben gaat voor de eerste keer de luifel opzetten, op ons proefweekendje vorige maand ontbrak het een en ander, maar het gaat van een leien dakje, hij staat al snel en hij is mooi en ruim, we gaan genieten van onze nieuwe aanwinsten!

Het is prachtig weer, na het eten gaan we even de omgeving verkennen. De camping ligt een kilometer van het dorp en ook van het  fjord waar je zo van de camping, door het bos naar toe loopt of in ons geval fietst.  Aantal gereden kilometers: 12