Woensdag 10-9-2014

10 september 2014 - Retranchement, Nederland

En weer een stukje verder gejogd dan de vorige dagen, 7km, over de dijk heen en over het strand terug, zo heerlijk rustig 's-morgensvroeg. Twee jongens in kokskleding met een kratje liepen in de duinen iets te plukken, die oranje duinbesjes?

Een paar uurtjes later toen we gingen fietsen was het heel wat drukker op de dijk, uitkijken dat je niemand ondersteboven rijdt, en dan is het september...hoe is dat tijdens het hoogseizoen?

We hebben 55km gefietst, eerst de Panoramaroute daarna op knooppunten grofweg van Cadzand via Breskens naar Sluis waar we wat boodschappen hebben gedaan. Onderweg uien en aardappels geraapt, en iets bijzonders gezien op een pompoenenveld. Een tractor waar wel 7 jongelui op de buik voor oplagen, die ,denken we, blaadjes van de struiken trokken, zie foto.

Voordat we gingen fietsen heeft Ben een b&b in Duinkerke geboekt. We hebben besloten de LF 1 van België te gaan fietsen, zo'n 100 km tot aan Duinkerke, het vervolg op onze fietstocht van Den Helder naar Middelburg die  we een paar jaar geleden gemaakt hebben. Onze wens is om deze ooit tot aan de Spaanse grens af te maken.

Na het eten met zijn 3tjes een strandwandeling gemaakt en natuurlijk naar haaientanden lopen zoeken, tevergeefs..

De fietstassen gepakt, morgen op tijd uit de veren en op de pedalen!

1. Elly van Os:
    10 september 2014
    TJEE wat zijn jullie actief tijdens de vakantie. Knap hoor.
    Erg Grspjas
  2. Wim Grutters:
    11 september 2014
    Succes.En hou het droog.Groetjes Ans en Wim.